צבא וביטחון

השר גנץ: לישראל יש את מערך קטיעת שרשראות ההדבקה מהטובים בעולם

שר הביטחון, בני גנץ, סייר היום (שלישי) במפקדת "אלון" שבבסיס פיקוד העורף, ביחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, ראש "מגן ישראל" פרופ' רוני גמזו וראש "מגן ישראל" הנכנס, פרופ' נחמן אש, מפקד המפקדה המשימתית, תא"ל ניסן דוידי, ועוזר השר להתגוננות, משה אדרי.

השר גנץ עמד על התפתחות היכולות בקטיעת שרשראות ההדבקה ועל היערכות המפקדה לתקופת החורף. גנץ בירך על החלת תוכנית "אימוץ גאוגרפי" של פיקוד העורף, שבמסגרתה יחידות צבאיות ישובצו לתמיכה ביישובים הסמוכים, זאת בנוסף לתכנית "אנשי חיל 2" של מערכת הביטחון, שיצאה לדרך שלשום ב-128 יישובים ירוקים וצהובים ברחבי הארץ ונועדה לסיוע לרשויות המקומיות בקורונה. כמו כן, אישר שר הביטחון את תוכנית הרמטכ"ל להקמת חממה טכנולוגית שתסייע במאבק בקורונה.

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בסיום הביקור אמר השר גנץ: "אני מבקש להביע זעזוע מהפיגוע הנתעב באוסטריה. הטרור יכול להרים את ראשו באירופה ובמקומות אחרים ומזכיר לנו היטב את הצורך בהתמודדות ובפעולה נחושה מולו. ליבנו היום עם אזרחי אוסטריה ועם חברי הקהילה היהודית בווינה, ועם העולם שצריך להתמודד בצידה של המגפה עם פעילות הטרור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר גנץ: "אנחנו מסיימים פה ישיבה שבה סיכמנו את המאמצים לבניית מפקדת אלון שממשיכה את פעילותה באופן מלא ואיכותי. אני שמח וגאה לבשר לכם- למדינת ישראל יש את מערך קטיעת שרשראות הדבקה מהמובילים בעולם. לא רק במספר החוקרים- אלא גם באיכות הטכנולוגיה, התהליכים, במהירות וביעילות העבודה. בפריסה המגוונת של כוח האדם- כאן במפקדה, אבל גם במשרד הבריאות, ביישובים ובכל מקום אחר בארץ."

שר הביטחון אמר: "ממערך קטיעת שרשראות שלא היה קיים כמעט- אנחנו יודעים לתחקר כ-4,000 אנשים ביום ולהכניס כ-40,000 לבידוד. יש לנו טכנולוגיות רשת, טפסים מקוונים, ויכולת להתמקד באזורים קונקרטיים. מ-10,000 בדיקות ביום בגל הראשון, עלינו ליכולת לבצע מעל 70 אלף בדיקות ביום ובקרוב נוכל לבצע 100 אלף בדיקות ביום. אנחנו מגיעים היום לבתים של עשרות אלפי מבודדים במאות רבות של רשויות ומסייעים בפרויקט אנשי חיל- ביישובים אדומים, כתומים וירוקים."

השר גנץ המשיך: "ובהמשך להנחיה שלי, תשתנה גם הפריסה כך שיחידות יאמצו רשויות שסמוכות אליהן. כך נוכל להרחיב את הסיוע ולמצות היטב את כוח האדם. פיקוד העורף הוא הכוח המבצעי המרכזי בשטח בניהול המערכה מול הקורונה. בדיוק לפי התכנון, עם תחילת החורף, אנחנו מרגישים מוכנים."

צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון ציין: "אבל זה לא יעזור אם הציבור לא ישתף פעולה. אני קורא לשיתוף פעולה כי רק בהקפדה על ההנחיות ובהיענות לתשאולים, אפשר יהיה לסיים את העניין. לכן, סיכמתי היום עם אלוף פיקוד העורף לבחון את טכניקות התחקור ולהמשיך ולהרחיב את תוכנית ההסברה בנושא חשיבות החקירות, . נעשה הכל כדי להרחיב את ההיענות הציבורית שהיא קריטית."

השר גנץ הרחיב ואמר: "אישרתי היום גם את המלצת הרמטכ"ל להקמתה של חממה טכנולוגית שתסייע לקידום יכולת ההתמודדות עם תופעת הקורונה. לאור מצוקה שעלתה בביקורים שלי בשטח, ביקשתי גם למצוא את הדרך להעביר לכל רשות מקומית את שמות החוזרים מחו"ל מהיישוב, על מנת שאפשר יהיה להתמקד ולהקפיד על מימוש הבידוד כפי שמתחייב בחוק וכפי שמתחייב מההיגיון הבריאותי שקיים בעניין הזה. אני שב וקורא לכל אזרחי ישראל- שתפו פעולה כדי למנוע מהמחלה להתפשט ולהציל חיים. מי שמשקר בתחקיר- בסופו של דבר, מסכן בני אדם אחרים."

השר גנץ הדגיש: "אני מתכוון לדרוש להרחיב את הסגרים לכל הערים האדומות, כך נוכל לפעול במוקדי תחלואה מצד אחד, ולפתוח יותר ובזהירות את המקומות שאפשר מן הצד האחר. גם אלו שיצטרכו להיות בסגר לא יישארו לבדם ומאחור, אנחנו נמשיך ונסייע בכל מה שצריך בעניין הזה."

Back to top button