חדשות הארץ

הנשיא ריבלין במכשול הצה"לי בעוטף עזה: אתם מגינים על ישראל כולה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין סייר היום (שלישי) בעוטף עזה. הנשיא סייר בתוואי המכשול באוגדת עזה כשהוא מלווה על ידי מפקד האוגדה תת אלוף נמרוד אלוני. הנשיא קיבל סקירה אודות אתגרי השעה ושוחח עם צוות הלוחמים המוצבים בגזרה. לאחר מכן, המשיך הנשיא לביקור בעיר שדרות כשהוא מלווה על ידי ראש העיר אלון דוידי. הנשיא ביקר בחמ"ל הקורונה של העיר והמשיך למפעל "שיאון מדיקל" – מפעל לייצור מסכות וציוד רפואי.

המכשול, שבנייתו מסתיימת בימים אלו, מהווה מכלול של רכיבי איסוף, טכנולוגיה ותשתיות אשר מסייעים להגנה על תושבי הדרום. המכשול זכה להצלחה מבצעית ראשונה עם גילוי מנהרת הטרור של חמאס במהלך החודש שעבר. לאחר שקיבל סקירה אודות המכשול והפעלתו, שיבח הנשיא את העוסקים במלאכת ההגנה על תושבי העוטף: "אתם מגינים על ישראל כולה. עוטף עזה הוא עוטף ישראל כולה. הצלחת חשיפת המנהרה בחודש שעבר היא עדות ממשית לעבודה הקשה שלכם לילות כימים."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

לאחר מכן, המשיך הנשיא לביקור בחמ"ל הקורונה בעיר שדרות. החמ"ל הוקם לפני חודשיים לאור הצורך להתמודד עם התפשטות הנגיף ועליה בכמות הנדבקים בעיר. במוקד העירוני מתחקרים נדבקים חדשים בקורונה על מנת לקטוע את שרשרת ההדבקה ויוצרים קשר עם הנדרשים בבידוד, מוודאים שהם מודעים לכללי הבידוד ודואגים לצרכיהם. מהקמתו ועד היום בוצעו כ-1,800 שיחות יזומות למבודדים וחולים והתקבלו כ-130 שיחות מתושבים. חודש מהקמת המוקד ירד מספר החולים מ-315 בשבוע ל-33, והעיר הוגדרה עיר ירוקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

"כשאני מגיע לשדרות אני מתמלא תקווה, ומנה הגונה של אמונה בעם שלנו וביכולות שלו," אמר הנשיא בביקורו והוסיף: "אתם מופת של עמידה איתנה, של נחישות. מול כל האתגרים. אתם פשוט השראה. המקרה של שדרות הוא דוגמא אחת מני רבות שממחישה את החשיבות של שיתוף הפעולה והאצלת הסמכויות לשלטונות המקומיים. יש לנו ראשי רשויות נפלאים. מנהיגים בעירם. הם יכולים לעשות פלאים, ולהפוך ערים אדומות לירוקות. הם יכולים לנצח את הקורונה."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

עוד הדגיש הנשיא: "כדי לצלוח את המשבר הזה, עלינו ללמוד לרדת לרזולוציות הקטנות ביותר של התושב וסביבתו הקרובה. להבין מה הוא צריך. לדבר בשפה שלו. אלה הדברים שראשי הרשויות שלנו מתמחים בהם. דווקא בתקופה של ריחוק חברתי, אנחנו זקוקים למנהיגים הקרובים ביותר לאזרחים."

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

לאחר מכן המשיך הנשיא לביקור במפעל "שיאון מדיקל", מפעל לייצור מסכות וציוד רפואי בעיר שדרות בליווי ראש העיר ומנכ"ל המפעל דניאל לב. המפעל מתמחה בייצור מוצרים רפואיים מתכלים לישראל ולעולם, עם מעל ל-5,000 סוגי פריטים ו-400 מיליון אריזות סטריליות.

צילום: מארק ניימן/ לע"מ

בביקורו במפעל הוצגו לנשיא מגוון מסכות פנים סטריליות חדשניות, בהן מסכה שפותחה במפעל בשיתוף חוקרי המכון הביולוגי. "אני בטוח שלפני שנה לא הייתם יכולים לשער באיזה עומס ובפני איזה ביקוש אדיר המפעל שלכם יעמוד. במקום הזה, שנמצא תחת איום מתמיד, אתם מייצרים ציוד מציל חיים. אפשר לספר את הסיפור של ישראל כולה דרך המפעל הנפלא הזה שלכם," אמר הנשיא לעובדי המפעל. "אני שב ומזכיר לאזרחי ישראל לעטות מסיכה ואם אפשר מסיכה כחול-לבן – מה טוב. למעשה הקטן והפשוט הזה יש את הכוח להציל חיים ממש," אמר הנשיא לאחר ששמע ממנהלי המפעל כי לצערם מדינת ישראל רוכשת אחוזים מאוד מצומצמים של מסיכות לשימוש המדינה מתוצרת הארץ.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי אמר בביקור: "אני מברך את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, על הגעתו לעירנו שדרות. הנשיא הוא ידיד אמת של העיר ואנו שמחים על כל ביקור שלו. זכינו להראות לנשיא את פעילות חמ"ל הקורונה שהקמנו ואת מוקד מידע ושירות לתושב המשובח שלנו, אליו מגיעים ללמוד מרשויות מקומיות רבות בארץ. ביקרנו גם במפעל 'שיאון מדיקל' שמהווה גאווה לכולנו שנמצא בשטחנו ומייצר מסכות וציוד מגן לכל העולם. אני מודה לנשיא על ביקורו ומזמין אותו להמשיך לבקר כאן גם בהמשך ולחוות את התפתחותה של שדרות."

Back to top button