חדשות הארץ

השר גלנט: רואה את עצמי כשר החינוך של כל ילדי ישראל

שר החינוך, יואב גלנט, הגיע היום (שלישי) למועצה המקומית משהד, יחד עם חברת הכנסת סונדוס סאלח על מנת להעניק באופן אישי מחשבים ניידים חדשים לתלמידי בית הספר ביישוב במסגרת השקת הפרויקט הארצי שיזם שר החינוך גלנט לחלוקת 150 אלף מחשבים ניידים עבור ילדי ישראל אשר אין בביתם מחשבים. המחשבים ישמשו את הילדים ללמידה מרחוק ויתנו להם מענה בתקופת משבר הקורונה. את פני השר קיבלו ראש המועצה וג׳יה סלימאן, מנהל אגף החינוך, מנהל בית הספר וצוותי החינוך במועצה יחד עם תלמידי בית הספר היסודי א׳.

במהלך הטקס השר הודה לצוותי החינוך, המנהלים והמורות במועצה ואמר: ״שמחתי להגיע למשהד למבצע חלוקת המחשבים, יחד עם חברת הכנסת סונדרוס סאלח. לי ולחברת הכנסת ישנה מטרה משותפת – לקדם את החינוך במדינת ישראל. כל תלמיד זכאי למשאבים ולהשקעה באופן שווה, לא משנה מאיזה יישוב הוא מגיע. ילד שתשקיע בו מגיל צעיר, יוכל לכבוש כל פסגה שירצה. אני מודה לראש המועצה וג׳יה סלימאן שמשקיע רבות בחינוך בעיר. בחודשים הקרובים נמשיך לחלק 150 אלף מחשבים ניידים עבור תלמידי ישראל – ובכך נקדם את המהפכה הדיגיטלית שנעשית במשרד החינוך."

מיד עם כניסתו של השר לתפקידו, הצהיר כי אחד מהדגלים המרכזיים שהוא יניף יעסוק בצמצום הפערים הטכנולוגיים, והפיכת מערכת החינוך לדיגיטלית וחדשנית. לאור זאת, הוא גיבש תכנית לאומית רחבת היקף, וגייס לטובתה סכום חסר תקדים של 1.2 מיליארד ש"ח. תכנית זו כוללת שורה רחבה של פעולות ובכלל זה חלוקת מחשבים ניידים לתלמידי מערכת החינוך שידם אינה משגת

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חברת הכנסת סונדוס סאלח אמרה כי "משבר הקורונה חשף את עומק הפערים בין החברות היהודית לערבית, בגישה למשאבים, בתשתיות, בחינוך ובכלל. כדי להבטיח את העתיד וההווה של התלמידים שלנו, אנחנו חייבות לדאוג יותר, למי שיש פחות. חייבות להשקיע יותר, במי שצריכה יותר. לתת לתלמידות והתלמידים את החינוך הטוב ביותר, שרואה אותם, דואג להם, מאתגר ומפתח אותם, את היצירתיות שלהם, את הרגישות שלהם, את יחסי האנוש שלהם והידע שלהם. הילדים הם העתיד והמפתח לחברה טובה ובטוחה לכולנו".

בתום הביקור השר גלנט התייחס לחברה הערבית בישראל והבהיר: ״אני רואה את עצמי כשר החינוך של כל ילדי ישראל, מכל המגזרים, מכל הדתות ומכל חלקי הארץ. השקעה והובלה להישגים בתחומי החינוך במגזר הערבי תוביל לצמיחה ולהצלחה לא רק של תלמידי המגזר, אלא של כל החברה הישראלית״.

צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ
צילום: חורחה נובומינסקי, לע״מ

Back to top button