חדשות חוץ

נשיא המדינה לראש ממשלת רומניה: נעמיק את הקשרים החזקים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים הערב (שלישי) פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת רומניה, לודוביק אורבן, המבקר בישראל. הנשיא ברך את ראש הממשלה ומשלחת השרים המתלווה אליו בביקורו בירושלים וציין כי העובדה שנשיא רומניה, שר החוץ הרומני וראש ממשלת רומניה כולם ביקרו כאן תוך פחות משנה, היא עדות ליחסים הקרובים בין המדינות.

הנשיא הודה לראש הממשלה על הידידות האישית ועמידתה האיתנה של רומניה כנגד האנטישמיות, הן בתחומיה והן ברחבי אירופה כולה. עוד ציין כי על אף הקשרים החזקים בין המדינות יש מקום להעמיק אותם עוד יותר, בעיקר בתחומי הכלכלה והביטחון.

״ישראל היא ידידתנו הקרובה ביותר באיזור, ואנו מקווים להמשיך ולהעמיק את היחסים והדיאלוג המשותפים. משימתנו כאן היא למצוא פרוייקטים חדשים ממגוון רחב של תחומים עליהם נוכל לעבוד יחד,״ אמר ראש ממשלת רומניה, הודה לנשיא על קבלת הפנים החמה והזמין אותו לביקור ברומניה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנשיא הודה על ההזמנה ואמר שישמח להענות לה ברגע שהדבר יתאפשר. עוד איחל הנשיא לאזרחי רומניה בריאות רבה והוסיף כי תקוותו ותפילותיו נתונות עמם על רקע משבר הקורונה העולמי.

לאחר מכן ניגשו הנשיא וראש הממשלה לתערוכה מיוחדת המציגה את יכולות מדינת ישראל בתחום החלל שהוקמה באולם בית הנשיא. את הסיור הוביל שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי וראש סוכנות החלל הישראלי אבי בלסברגר, ובו הוצגו הפיתוחים הישראליים האחרונים בתחום כמו החללית "בראשית", הלווין הישראלי הראשון "ונוס" למטרות חקר הסביבה, הלווין הזעיר "BGUSAT", ומוצרים טכנולוגיים מתקדמים נוספים.

צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ
צילום: מארק ניימן, לע"מ

Back to top button