צרכנות

"הצלת חיים בידיים שלכם"

צילום:freepik

היום כבר ידוע שהרבה לפני שצוותי החירום מגיעים לטפל באדם הזקוק להם, אפשר להציל חיים כבר בשטח על ידי מספר פעולות שכל אדם יכול לבצע. גם המחוקק נתן דעתו בעניין ומחייב ארגונים, עסקים ובעלי מקצוע לדאוג לכך שיוכלו להציל חיים כבר במקום, משום שכל דקה קובעת. חוק הצבת מכשירי החייאה במקומות ציבוריים שנחקק בשנת 2008 קובע כי חובה להחזיק ציוד מציל חיים דוגמת הדפיברילטור החצי אוטומטי. זהו מכשיר שמסדיר את הפעילות החשמלית של הלב ומעניק למטופל הסובל מהדום לב – זמן חיים יקר עד שיגיע לבית החולים.

 אז איך ניתן להכשיר אנשים להציל חיים?

הכירו את הארגון – מדיסקופ אשר מכיר בחשיבות הגדולה של הצלת חיים במתאר הטרום בית חולים. כמה פעמים שמעתם על אנשים שלא ניצלו או לא השתקמו בצורה מיטבית משום שלא נקטו פעולות מצילות וחיוניות כבר בזמן האירוע? במדיסקופ מכשירים אנשים מכל קשט הארגונים והחברות על כלל הנושאים במתן עזרה ראשונה. בהדרכה תוכלו ללמוד כיצד להשתמש באמצעי רפואת חירום שונים, כמו דפיברילטור, חוסמי עורקים, תחבושות למיניהן, שימוש בחמצן, אמצעי פינוי ועוד רבים נוספים. בנוסף תבינו אילו אביזרים אפשר ולפעמים חייבים על פי החוק להציב בארגון שלכם. רק כך נבטיח שתמיד יהיה בסביבת החולה מי שיוכל לטפל בו במקרה חירום רפואי. החזקת ציוד רפואי בעל תקנים שנקנה במחירים הוגנים והכשרה מתאימה משנה את כל התמונה במקרים רבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בטיחות העובדים מעל הכל

כאשר יש במקום עבודה אדם שלמד בקורס להצלת חיים – הדבר תורם לשאר העובדים לדעת שיהיה מי שיטפל בהם במקרים כאלה וזה מקנה להם בטחון במהלך שעות העבודה. רפואת חירום היא הרבה יותר מחדרי מיון בתי חולים והיא קשורה בעיקר לכל מה שקורה בזמן הסמוך לאירוע ולפני שמגיעים לצוותי הרפואה המיומנים בבית החולים. בזמן היקר שעובר עד שהאמבולנס מגיע תוכלו לחלץ מישהו מחנק, להחזיר דופק ונשימה, לעצור את הדם ולהחזיר את הלב לפעילות סדירה. אין צורך להסביר כמה הדברים האלה משנים את פני התמונה.

ההשפעה גדולה יותר

הצוות המסור של מדיסקופ עוסק בהכשרת אנשים ללא רקע רפואי קודם. עזרה ראשונה הניתנת באופן יעיל ומהיר בזירת האירוע מונעת לא רק מוות אלא גם הידרדרות במצב המטופל וכמובן משפרת את איכות חייו לאחר ההחלמה. כמו שניתן לראות לדוגמא באירוע מוחי. אל תדחו את זה, מומלץ מאוד ללמוד בהקדם כיצד לעזור! חוסר האונים שמרגישים רבים כשהם צופים באדם שנאבק על חייו יכול להימנע בשליחת אנשים מהארגון לקורס כזה והחזקת ציוד בסיסי יכולה להציל חיים. זה בידיים של כולנו וזה אפשרי.

לפרטים היכנסו לאתר עזרה ראשונה המומלץ ביותר.

 

Back to top button