צרכנות

צ'קליסט לקראת לשנת 2021 לרכישת רכב חדש מהניילונים

מתכננים לרכוש רכב חדש? רגע לפני שאתם קורעים ניילונים, כדאי לבדוק את האופציות העומדות לרשותכם, ברכישה, במימון מהיבואן, בליסינג או בשיטת "אפס קילומטר" – רכישת רכב הפכה לעסק די פשוט, שיכול גם שלא להכביד על העו"ש, שכן גם אמצעי הרכישה והמימון הם רבים ומגוונים, התחרות גבוהה והלקוח זוכה.

רכישת רכב מהיבואן

רכישה מהיבואן היא השיטה המסורתית והמוכרת ועדיין הרווחת. כניסה למרכז או סוכנות מכירות, שיחה עם נציג המכירות, משחק של מו"מ על המחיר בד"כ תוך בחירת רמת גימור ותוספות, בחירת צבע, וחתימה על טפסי ההזמנה. הרכב יגיע תוך כמה שבועות.

רכישה כזאת, ניתן לבצע במזומן ובד"כ לקבל על כך הנחה של כמה אלפי שקלים בודדים או דרך תוכנית מימון שמציעים היבואן או הסוכנות. מסלול המימון – בו לא ניתנות הנחות המזומן – מבוצע בשיטת הלוואת בלון: 30% מסכום הרכישה משולם כמקדמה, 45% מהסכום משולמים בתשלום אחד בתום תקופת המימון (36 חודשים). יתרת הסכום – 25% ממנו משולמת בפריסה ל-36 תשלומים – תום התקופה. כל זאת, כמובן עם ריבית והצמדה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רכישת רכב בחכירה (ליסינג)

רכישה בליסינג היא כמו השכרה של הרכב ל-36 חודשים. בליסינג פרטי הרוכש (שוכר) משלם את אגרת הטסט השנתי ואת הטיפולים השנתיים, ובליסינג תפעולי תשלומים אלה כלולים במחיר (שהוא גבוה יותר, מן הסתם). בשני המסלולים מחזירים את הרכב בתום התקופה. גם בליסינג ישנו תשלום מקדמה שלאחריו נפרסים שאר התשלומים. הסכומים (ללא רכבי יוקרה) נעים בין כ-8,000 ₪ ל-13,000 ₪ כמקדמה ובין 800 ל-5,000 ₪ בחודש.

רכישת "אפס קילומטר"

"אפס קילומטר" הוא מושג יחסית חדש בשוק וכולל רכבים שלא נמכרו ע"י היבואן במהלך כל שנת המודל (12 חודשים) ועל פי חוק, עליהם לעבור "טסט" ולעלות על הכביש. היבואן למעשה רושם את הרכב על שמו ומוכר אותו באמצעות מגרשי מכירות רכבים או דרך מחלקת הטרייד-אין שלו. הרוכש זוכה לרכב חדש-דנדש במחיר זול משמעותית. גם רכישה כזאת ניתן לבצע במזומן או במימון.

השאלה המעניינת היא מה קורה עד שהגעתם לפתח דלתו של היבואן או מגרש המכוניות הסמוך לעירכם, זאת בהנחה שבאתם כשאתם יודעים מה אתם עומדים לרכוש. כלומר, ביצעם כבר סקר שוק (שע"פ מחקרים ארך לכם בין חודש לשלושה חודשים וכלל הרבה חיפושים באינטרנט ותחקור מכרים) וסימנתם את הרכב הבא שלכם. עכשיו באנו לאתגר אתכם ולשאול את השאלה המתבקשת – האם באמת חשבתם על כל הפרטים ויותר נכון כמה באמת יעלה הרכב בחודש או לשנה? כי יש לנו כמה חשובים להציע.

האם לקחתם את כל ההוצאות בחשבון?

בטח בדקתם את מחירו של הרכב והאם תוכלו לעמוד ברכישה – מכל סוג שהיא, אבל האם חישבתם גם כמה עולה אחזקת הרכב לשנה? מעבר לתשלומים החודשיים של המימון או הליסינג הוצאות הדלק הן משמעותיות לעיתים – בוודאי אם הרכב אינו מתהדר בנתוני צריכת דלק ירוקים, הוצאות הטיפולים השנתיים, חישוב של ירידת הערך של הרכב מדי שנה, עלות הטסט השנתי, החלפת צמיגים שמתייבשים בקיץ הישראלי, עץ ריח כמובן ועוד.

וגם הביטוח לרכב. לא בטוח שעלות הביטוח לרכב החדש דומה לסכום הפרמיה ששילמתם על הרכב שברשותכם. ישנם סוגי רכבים, למשל, שנחשבים לאהודים יותר בקרב גנבים (טויוטה במקום הראשון וסקודה במקום השישי) כך שעלות הביטוח המקיף לרכב עלולה לעלות, ישנם רכבים עם מערכות בטיחות אקטיביות מובנות שתורמות להפחתה בביטוח החובה והן בביטוח המקיף. כשאתם בוחרים יצרן ודגם, בדקו גם לגבי מערכות הבטיחות המותקנות ואילו ניתן להוסיף. וכמובן, ככל שהרכב יקר ויוקרתי יותר, כך גם הביטוח עליו יתייקר. בכל אופן במהלך הסקר שאתם עושים לבחירת סוג הרכב, כדאי גם לבצע השוואת ביטוח מקיף און ליין כחלק מהקטגוריות לבדיקה החלטה.

כשאתם בודקים, שימו לב להוצאה נוספת שעלולה לצוף במהלך הזמן שלכם עם הרכב והיא דמי ההשתתפות העצמית, אם גרמתם לתאונה או לנזק. כדאי לוודא בדיוק מה כולל ביטוח מקיף או צד ג' כולל גובה דמי ההשתתפות.

לסיום, כשאתם בוחרים את האוטו הבא שלכם וגם את הביטוח, תחשבו על אופי השימוש הנוכחי שלכם בו, התדירות, מספר הנהגים, הגיל שלהם וותק על הכביש וכדומה. התאמה של האוטו שלכם לצרכים האמתיים שלכם, בדרך כלל גם תחסוך לכם כסף.

Back to top button