פוליטי / מדיני

השר ניסנקורן לח"כ קרעי: אוסף הקונספירציות שלך הורס את מערכת המשפט

שר המשפטים אבי ניסנקורן, השיב היום (רביעי) במליאת הכנסת לשאילתה שהגיש ח"כ שלמה קרעי בנושא "תיק היועץ המשפטי לממשלה פתוח" המתייחסת להקלטות של היועמ"ש מנדלבליט בהן הוא נשמע אומר כי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, מחזיק אותו בגרון ולא סוגר לו את התיק בפרשת הפרז.

השר ניסנקורן השיב ואמר: "מעבר לעובדה כי בפועל נקבע על-ידי הפרקליטות כי עילת הסגירה היא חוסר אשמה, פסק-הדין של בג"ץ בקשר למינוי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה מלמד שהסיווג הטכני של עילת הסגירה הוא חסר משמעות לגבי הכהונה של מנדלבליט. בית המשפט בחן לגופם של הדברים את התנהלות מנדלבליט בפרשת הרפז וקבע כי לא נפל בהתנהגות שלו כול פגם ערכי שמונע את המינוי. יש לי אמון מלא ביועץ המשפטי לממשלה, בו אני מגלה פעם אחר פעם אדם ישר דרך שמשרת את הציבור באופן מצוין ומהמעלה הראשונה."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם-טוב

ח"כ קרעי הגיב לתשובתו של שר המשפטים והוסיף: "באותו פרסום מנדלבליט אמר בהקלטה כי מי "שתפרו אותו" זה דינה זילבר ושי ניצן. האם בוצע או יבוצע בירור או חקירה מול דינה זילבר שעדיין מכהנת, או מול שי ניצן? האם אתה מודע לכך שאמון הציבור במערכת אכיפת החוק ירד באופן דרמטי בעקבות אותה כנופיית שלטון החוק שמתנהלת בשיטה כזו של סחיטה ואיומים ותפירת וקבירת תיקים ממניעים אישיים? האם אינך חושב שיש לבחון מחדש את כל ההחלטות שקיבל מנדלבליט בתקופת כהונתו?"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות הכנסת – דני שם-טוב

השר ניסנקורן השיב בתקיפות: " אחרי אוסף מילות הרפש שעכשיו אתה הטחת במערכת המשפטית בישראל, אתה מדבר על אמון הציבור במערכת?. אוסף הקונספירציות העלוב שאתה ודומיך משקיעים שעות על שעות, במקום לעבוד למען הציבור, לייצר סיטואציות של קונספירציות מצוצות מהאצבע, ולייצר מצב שאתם בעצם הורסים את מערכת המשפט ואת האמון בה. יכול להיות שאם היה שר משפטים אחר הוא היה עונה לך אחרת. אני אומר לך – לא יהיה. מערכת המשפט היא חזקה בישראל, היא בסיס היסוד לדמוקרטיה. מי שיפגע בה פוגע בדמוקרטיה."

Back to top button