חדשות הארץ

הוחלט: תלמידים עולים חדשים יוחרגו מהמגבלות לטובת לימודי עברית

בשל המצב הקיים אלפי תלמידים עולים שעלו לאחרונה אינם מצליחים להשתלב בתוכניות הלמידה מרחוק בשל החסמים השפתיים ואי הכרת השפה העברית. בעקבות פנייתם של שרת העלייה והקליטה תמנו שטה ושר החינוך גלנט הוכרע היום (רביעי) להחריגם ולאפשר פעילות בקפסולות לתלמידים עולים, זאת בכדי להאיץ את השתלבותם גם בתקופת המשבר במערכי החינוך שניתנים לתלמידי ישראל.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "אסור שאף ילד או ילדה יוותרו מאחור. יש חשיבות גדולה בסיוע המיידי שצריך לתת לתלמידים עולים ובלימת פערים חברתיים ולימודיים שנוצרים כתוצאה מהריחוק החברתי שנגזר עליהם, בין היתר בדידות גדולה שהם חשים מהמעבר למדינה חדשה. מדובר על כ- 8,500 תלמידים עולים הרשומים במערכת החינוך ושעלו בשלוש השנים האחרונות.

שר החינוך, יואב גלנט, אמר: ״עוצמתה של ישראל וחוסנה של החברה הישראלית נשענים במידה רבה על היותנו מדינה קולטת עלייה מאז ומתמיד. העובדה שכמעט כל אזרח ישראלי הוא צאצא של עולה או עולה בעצמו היא המעצבת את פניה המגוונות של החברה בישראל – פסיפס ייחודי של עולים ועולות מכל רחבי תבל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמר השר גלנט: "אני שמח שקבינט הקרונה החליט להחריג את לימודיהם של התלמידים העולים, כדי שאלו יוכלו לשמר את הרצף החינוכי והחברתי שכה חשוב עבורם. משרד החינוך ימשיך לפעול למען חינוך התלמידים העולים ולסייע בקליטתם".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שאטה, הוסיפה: "כשרת העלייה והקליטה אני ערה למצוקות העולים ופועלת ללא לאות לצמצום החסמים שעתידים לבוא בשותפות מלאה עם שר החינוך. משבר הקורונה הציב בפני העולים אתגרים כפולים ומכופלים במיוחד בקרב הילדים, ואני מודה לקבינט הקורונה על שאיפשר הסרת המגבלות בזהירות המתבקשת כדי לסייע להם."

Back to top button