צרכנות

מערכות השקיה חכמות

מערכת השקיה לגינה היא חלק בלתי נפרד מכל מערך הגינה שלנו והיא אחד האלמנטים הראשונים שחשוב יהיה להחליט בכל תכנון והקמת גינה. גם אם מדובר בגינה פרטית או בגינה שפורחת במקום ציבורי, כל גינה באשר היא, תדרוש מערכת השקיה חסכונית שתספק קרקע יציבה ובריאה עבור כל פרח, שתיל או עץ. בימינו, מערכות השקיה חכמות הן מערכות שמשקות כל צמח בכמות המתאימה לו ומספקות לצמחייה את מקום המחייה והתנאים החשובים כדי לממש את כל הפוטנציאל הגלום בהם, ובנוסף לכל זה היא גם תחסוך בכוח אדם, זמן, כסף ומים. אז איך נדע באיזו מערכת השקיה לבחור? במאמר זה נתייחס לשאלה ונספק לה מענה.

מערכת השקיה – במה לבחור?

כשעוסקים במערכת השקיה שהיא חכמה, לרוב הכוונה במערכות השקיה שמסתעפות להן במתחם הגינה ומצליחות להגיע לכל שתיל בנפרד. בעזרת חיבור למחשב של מערכת ההשקיה אפשר יהיה לתכנן את זמני ההשקיה של כל צמח בנפרד וכך למעשה ליצור השקיה שהיא חסכונית ויעילה. בנוסף, בכל בחירה במערכת השקיה כדאי שתהיה בחירה במנגנון שמכיל רכיבים איכותיים כגון – צינור השקיה חזק ואיכותי שיכול לעמוד באקלים קיצוני ומסוגל לשרוד לחות וחום גבוה, טפטפות שאינן מתפרקות ומותקנות בצורה הרמטית וחזקה, מערכת ממוחשבת שנוח ופשוט לתפעל וכדומה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מערכת השקיה בהתאם לשטח הגינה

באמצעות העובדה שהמכונה הממוחשבת תחליף את פעולתו של האדם, מערכת השקיה נבונה תאפשר טיפוח הולם ויעיל לגינה ותבטיח כמויות של מים מדויקות בהיעדר כל בזבוז. היום תוכלו למצוא מערכות השקיה פשוטות וכאלה שהן יותר מורכבות שנשלטות על ידי מחשב, ניתן להגדיר אותן מראש והן פעולות בצורה אוטומטית. הסכום שיש להשקיע עבור גינה מטופחת שתכיל בתוכה מערכת השקיה איכותית תלוי ברובו בשטח של הגינה, בסוגי הצמחים שיש בגינה וברצון שלכם לגינה שהיא מטופחת במיוחד. בכל התקנת מערכת השקיה לגינה חשוב להסתייע בשירותי גננות שמסייעים בהתקנה של מערכות השקיה ומבטיחים עמידות לאורך זמן ושליטה אבסולוטית בכל שעות ההשקיה ובכמויות המים.

היתרונות במערכת השקיה חכמה

הקמת גינה תתבצע לרוב בסיוע נאמן של איש מקצוע. מעצב גינות מקצועי ידאג לתכנון גינה שיהיה  מותאם לתנאים בשטח ולכל הצרכים של כל אדם שמתגורר לצד הגינה. הקמת גינה דורשת תכנון מדוקדק עם מלוא תשומת הלב בבחירת צמחייה ומיקום ראוי עבור כל צמח ושתיל. בחירה מוקפדת של צמחייה תספק בסופו של יום את הנראות המיטבית ותמנע מצב של גינה שפרחיה נובלים בכל שינוי קטן במזג אוויר. שתילת צמחיה שמותאמת לעונה והן לכל התנאים בשטח כמו אדמה, מזג אוויר וכדומה, יעניקו לגינה הרבה אורך חיים, יופי ומקום רגוע שנעים לשהות בו. בנוסף, מוטב להתייחס גם לאופי ולסוג הצמחייה ולהתרכז כמה שניתן בצמחים שנתיים ולא בצמחים שמאלצים אותנו לטפל בהם מדי עונה.

על מנת להגיע לגינה פורחת ובריאה, מערכת השקיה שהיא חכמה תסייע בכך שהיא תבצע כמה משימות בגינה באותו הזמן. היא תהייה אחראית לאספקה של מים לכל צמח ושתיל במועד שאותו תכננו מראש ובאמצעות מחשב ההשקיה ויחד עם זאת היא גם תספק את כמות המים המוקפדת לכל צמח בהתאם למה שהוא זקוק. מערכות השקיה חכמות מצליחות גם לווסת את הכמות של המים ולהבדיל בין צמח לצמח ולשתול זה לצד זה צמחיה שיש בה דרישות שונות למים – וזאת למעשה הסיבה העיקרית שמערכות השקיה אלה חסכוניות ביותר ומונעות בזבוז מיותר של מים ומאפשרות גינה פורחת ויפה.

המאמר נכתב באדיבות נוף ירוק גינון ופיתוח בע"מ טלפון: 050-2007191 nof-yarok.co.il

Back to top button