משפטי/פלילי

9 ו- 8 שנות מאסר נגזרו על 2 הנאשמים בהמתה בקלות דעת של אידה קרמר ז"ל

בית משפט המחוזי בחיפה גזר היום (חמישי) עונש של 9 שנות מאסר בפועל על קטין ו- 8 שנים על בגיר, שהורשעו בצוותא בהמתה בקלות דעת של אידה קרמר ז"ל, בת 23, בתאונת דרכים קטלנית שארעה ביולי אשתקד בקריות. כמו כן, פסל בית המשפט את הנאשמים מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 10 שנים, והטיל עליהם פיצוי כספי כולל בסך של 150 אלף ₪ לאמה של אידה ז"ל.

עו"ד סופי גרניט מפרקליטות מחוז צפון, אמר: "גזר הדין מבטא את חומרת מעשיהם של הנאשמים, כאשר הנאשם הקטין נהג ברכב ללא רשיון נהיגה, והשניים שיתפו פעולה כדי להתחמק מהמשטרה, ובנוסף הפקירו את אידה ז"ל שנפגעה קשה ולא היססו לברוח מהמקום."

על פי עובדות כתב האישום, בו הודו הנאשמים, ביום 18.7.19, ביקשה אידה ז"ל מהנאשמים להחזיר אותה לביתה לאחר בילוי משותף במהלכו שתו משקאות משכרים. הנאשם הבגיר, שידע שהנאשם הקטין ללא רשיון נהיגה, אפשר לו לנהוג וישב לידו, ואילו אידה ז"ל ישבה בספסל האחורי. לאחר נסיעה קצרה, הבחינו בהם שוטרי סיור והורו לעצור, אך הנאשמים החליטו להימלט מהשוטרים ותוך שהם נוסעים במהירות ובנהיגה פרועה, עלה הרכב על אי תנועה, התרומם באוויר, התהפך, וכתוצאה מהתאונה נגרם מותה של אידה ז"ל. הנאשמים, שידעו שהמנוחה נפגעה, ברחו רגלית מהמקום מבלי להושיט לה עזרה או לקרוא לגורמי ההצלה, ודיווחו בכזב, על מנת להטעות את המשטרה, כי הרכב נגנב באיומים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הנאשמים הודו והורשעו בעבירה של המתה בקלות דעת, וכן כל אחד לפי חלקו הורשע בביצוע עבירות של הפקרה, הפרת חובת נוסע להתקשר לגופי הצלה, נהיגה ללא רישיון נהיגה, ועוד.

בגזר הדין, הדגיש בית המשפט את מעורבותם של שני הנאשמים שהורשעו כמבצעים בצוותא של המעשים והעבירות שהביאו למותה של אידה ז"ל, זאת לאור העובדה שהנאשם הבגיר התיר לנאשם הקטין לנהוג במכונית על אף שידע כי אין לו רשיון נהיגה. "מי שנוהג כאשר אינו כשיר לכך, בין מחמת העדר רישיון נהיגה ובין מחמת סיבה אחרת צריך לדעת כי בהתנהגותו זו הוא מסכן את הרבים וכי מעשיו עלולים להביא לפגיעה באחר ואף לגרימת מוות", ציין בית המשפט.

צילום: דוברות מד"א

 

Back to top button