משפטי/פלילי

פרויקט ׳מגדלור של זכויות׳ של משרד המשפטים יצא לדרך בירוחם

משרד המשפטים חנך היום (חמישי) את פרויקט 'מגדלור של זכויות', שהוקם ביוזמת שר המשפטים אבי ניסנקורן, במטרה להגביר את נגישות השירותים המשפטיים-חברתיים הניתנים על ידי המשרד לכלל אזרחי ישראל ולסייע לציבור להכיר ולממש את זכויותיו מול עשרות היחידות החברתיות הפועלות במשרד.

הפורום החברתי שהוקם במשרד המשפטים כחלק מהפרויקט, מורכב ממנהלים בכירים של יחידות מרכזיות במשרד. במסגרת השלב הראשון בפרויקט, הגיעו הבוקר נציגי היחידות ליישובים ברחבי הארץ, נפגשו עם נציגי השלטון המקומי ועם ארגוני המגזר השלישי ברשויות, ויחד איתם החלו לגבש דרכי פעולה שינגישו את הכלים והשירותים הניתנים על ידי משרד המשפטים לציבור הרחב.

אירוע הפתיחה של פרויקט 'מגדלור של זכויות', התקיים הבוקר במרכז 'מיינדסט' בירוחם, בהשתתפות שר המשפטים אבי אבי ניסנקורן, מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים סיגל יעקבי, ראשת מועצת ירוחם טל אוחנה, ונציגי היחידות נותנות השירות במשרד המשפטים בהן הסנגוריה הציבורית, הסיוע המשפטי, האפוטרופוס הכללי, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות ומחלקת החנינות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ביקור במפעל מוגן רב-נכותי ושיח עם תושבים על מיצוי זכויות משפטיות-חברתיות. צילום: דוברות משרד המשפטים

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, הכריז: "הצלחתו של משרד המשפטים, כפי שאני רואה אותה, לא נמדדת רק על פי הכרעות השלטוניות או כותרות בדבר חקיקה או רפורמות גדולות למען הציבור. הצלחתנו נמדדת במידת השינוי החברתי שהושג דה פקטו. השינוי בשטח יתבטא ביכולת שלנו להגיע לכל אזרח הזקוק לסיוע. אנו שואפים להגיע לכל אדם, להנגיש לו את זכויותיו ולוודא שניתנו לו הכלים ליישם אותן. שמתי למשרד המשפטים ולי כמטרה לקדם את העשייה החברתית, להגביר את הנגישות לשירותים החברתיים ולמצב את משרד המשפטים כ'מגדלור של זכויות'".

ביקור במפעל מוגן רב-נכותי ושיח עם תושבים על מיצוי זכויות משפטיות-חברתיות. צילום: דוברות משרד המשפטים

מ"מ מנכ"לית משרד המשפטים, סגל יעקבי, הוסיפה: "מבחינה תקשורתית, משרד המשפטים מזוהה אולי יותר מכל עם הפרקליטות והייעוץ המשפטי לממשלה, אבל מבחינת האזרח הנזקק לשירותיו, המשרד הינו משרד מקדם זכויות מהמעלה הראשונה, המספק שירותים רבים ומגוונים בתחום רישום מקרקעין, רישום תאגידים, הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, ירושה, רישום פטנטנים, והוא גם משרד חברתי מהמעלה הראשונה המספק שירות בתחום החנינות, מאבק בגזענות, שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, אפוטרופסות, סיוע משפטי בתחום האזרחי והגנה משפטית בתחום המשפט הפלילי".

ראשת מועצת ירוחם, טל אוחנה, אמרה: "גאים מאוד לארח את בכירי משרד המשפטים ליום למידה והשקה של תכנית מגדלור של זכויות. יש ערך רב בממשקים בין הרשויות המקומיות לשירותים השונים של משרד המשפטים, שתכליתם להגביר צדק. ירוחם מובילה ברמה הארצית באיכות השירותים החברתיים שלה. אנו מקווים שהמקומות בהם לא הצלחנו והסיפור האנושי שמאחוריהן יהיו מנוע לשינוי מדיניות ממשלתית, שמהותו- משפט צדק".

Back to top button