חדשות חוץ

התפתחות דרמטית בבחירות בארה"ב: ביידן עלה ליתרון בפנסילבניה

הקרב על הבית הלבן בארצות הברית נמשך והמועמד הדמקורטי ג'ו ביידן מתקרב בצעדי ענק לניצחון בבחירות לנשיאות. בספירת 95% מהקולות עלה ביידן ליתרון במדינת פנסילבניה כשהוא עם 5,587 קולות על פני הנשיא דונלד טראמפ.

על פי סך הקולות שנספרו עד כה לביידן יש 3,295,304 קולות שהם 49.4%, בעוד שלטראמפ יש 3,289,717 קולות שהם 49.3%. הנשיא לא יכול לזכות בקדנציה נוספת ללא ניצחון מדינות המפתח פנסילבניה וג'ורג'יה שכרגע ביידן מוביל בהן אך טרם נספרו כל הקולות. ביידן גם מוביל מלבד בפנסילבניה (5,587) ובג'ורג'יה (1,097), גם בנבאדה (11,438) ובאריזונה (47,052).

צוות הקמפיין של טראמפ הגיב לתוצאות עד כה והבהיר בהצהרה שפרסם כי התחזיות של ג'ו ביידן הן "שקריות" והמירוץ רחוק מלהיות סופי. "הבחירות לא הסתיימו והתחזיות המזויפות של ג'ו ביידן כמנצח אשר מבוססות על התוצאות ב-4 מדינות רחוקות מלהיות סופיות" מסר מנכ"ל הקמפיין של טראמפ, מט מורגן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הספירה בגאורגיה תתבצע מחדש, שם אנחנו בטוחים שנמצא פתקי הצבעה שלא נספרו כראוי ושם בסופו של דבר הנשיא טראמפ ינצח. היו גם הרבה אי-סדרים בפנסילבניה, כולל פקידי בחירות שמנעו מהמשקיפים והמתנדבים שלנו לקבל גישה למקומות ספירת הקולות. הנשיא גם בדרך לזכות באריזונה למרות הפרסומים "הלא אחראיים" שהמדינה בהובלה על ידי ביידן, כפי שפרסמו בפוקס ניוז. ביידן מסתמך על מדינות אלה אך לאחר התוצאות הסופיות, הנשיא טראמפ יבחר מחדש", סיכם מורגן.

יש לזכור כי עדיין לא הוכרז הזוכה בבחירות לנשיאות ולשם כך נדרשים 270 קולות אלקטוראליים. לג'ו ביידן יש כעת 253 קולות אלקטורליים, ואילו לטראמפ יש 213.

Back to top button