חדשות הארץ

"כל-זכות" ופייסבוק ישראל משיקים צ'טבוט לאיתור מהיר של זכויות

בימים אלה של משבר כלכלי ובריאותי אנשים רבים מצויים בחוסר וודאות ועם סימני שאלה רבים. אתר 'כל זכות', המאגר המקיף ביותר על זכויות הפועל בסיוע משרד המשפטים, מטה ישראל דיגיטלית במשרד הדיגיטל הלאומי וג'וינט ישראל, מציג מידע בשפה פשוטה ונוחה על זכויות וכן מאפשר לציבור לקבל מענה על שאלות רבות בתחומי חיים שונים, לרבות שאלות שקשורות בקורונה – כך למשל מי זכאי לדמי אבטלה, מהם התנאים לקבלת מענק לעסק קטן, שאלות סביב פיטורים, זכויות מול מערכת החינוך ועוד.

על פי הנתונים מאתר 'כל זכות', מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ, כ- 000,015,1 גולשים חיפשו את הערך 'חופשה ללא תשלום' לעומת כ- 29,000 בתקופה המקבילה לפני המשבר, כ- 1,530,000 גולשים נכנסו לקרוא על פיטורים, 1,059,000 על אבטלה ו- 153,000 על הבטחת הכנסה. כמו כן חל גידול של עשרות אחוזים בכניסות לנושאים של "אלימות במשפחה", "חובות" ומתמודדי נפש".

כעת, 'כל זכות' ופייסבוק ישראל מודיעים על דרך חדשה להנגשת המידע הרב על זכויות המופיע באתר – צ‘טבוט 'כל-זכות' לחיפוש קל, מהיר ונוח של מידע על זכויות מתוך פייסבוק. הצ‘טבוט של 'כל זכות', יופיע בתוך עמוד הפייסבוק של 'כל זכות', יאפשר חיפוש חופשי או מתוך תפריט ויפנה את הגולש אל המידע הרלוונטי באתר מתוך אלפי הערכים השונים המופיע ב'כל זכות'. הצ‘טבוט כבר החל לפעול בעמודי הפייסבוק של 'כלזכות' בעברית ובערבית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר: "מעבר לחובתנו לקדם כל העת שירות שוויוני, איכותי ויעיל לאזרח, עלינו לדאוג שהציבור מכיר את זכויותיו ולוודא שאנו נותנים לו את הכלים לממש אותן. אני מברך על שיתוף הפעולה הבין-מגזרי החשוב להנגשת הזכויות לציבור בתקופה המורכבת הזו, בדגש על אוכלוסיות ייחודיות ומוחלשות. הדבר יסייע לקידום צמצום הפערים בחברה הישראלית."

שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם, הוסיף: "במיוחד בתקופה זו של קורונה, חשוב לנו כמשרד הדיגיטל הלאומי, להנגיש לכלל אזרחי ישראל, בצורה הטובה והברורה ביותר, את המידע על כל הזכויות שמגיעות להם. מימוש ומיצוי זכויות הם בנשמת אפנו, והמיזם הזה מקרב את אזרחי ישראל ומנגיש להם את האפשרות הזו, לטובתם ולרווחתם, ויש לברך על כך".

אמתי קורן, מנכ"ל "כל זכות", ציין: "אנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הפעולה עם פייסבוק, ובאינטגרציה בין עולמות טכנולוגיים לבין הנגשת זכויות, שהיא האני מאמין של 'כל זכות' מאז נוסדה לפני עשר שנים, כחברה לתועלת הציבור. רבים מהגולשים אלינו, ובעיקר מהחברה הערבית, מגיעים אלינו מפייסבוק. אנחנו שמחים על תמיכתה של פייסבוק בטכנולוגיה שתאפשר לעוד גולשים לדעת את זכויותיהם ולממש אותן".

ג'ורדנה קטלר, מנהלת מדיניות ישראל והתפוצות בפייסבוק, אמרה : "אנחנו מאוד שמחים על שיתוף הפעולה הייחודי עם 'כל זכות'. אחת המטרות החשובות שלנו בפייסבוק היא לחבר אנשים למידע אמין ושימושי על גבי הפלטפורמות שלנו, במיוחד בתקופה שבה מידע על זכויות כלכליות וחברתיות הוא חשוב כל כך. בזכות הצ'טבוט החדש, הרבה יותר אנשים יוכלו למצוא בקלות בפייסבוק מידע אמין ורלוונטי, שיעזור להם להכיר את הזכויות שלהם ולממש אותן".

Back to top button