בריאות

מדדי האיכות השנתיים של ביה"ח בישראל: בילינסון והשרון בראש

בכנס האיכות השנתי של משרד הבריאות הוכרזו הבוקר ׁ(ראשון) תוצאות מדדי איכות בבתי חולים בישראל לשנת 2019. בתי החולים בילינסון והשרון (מרכז רפואי רבין) מקבוצת כללית קיבלו ציון של 100 בכל מדדי האיכות והם בתי החולים הטובים בישראל. בילינסון הוא ביה"ח  הטוב בישראל בקטגוריית מרכזי העל ובי"ח השרון הוא הטוב בישראל מבין בתי החולים הקטנים.

מדד בולט בדוח הוא הטיפול בשבץ מוחי. בבילינסון טופלו מספר חולי השבץ המוחי הגדול ביותר בישראל, בזכות מודעות גבוהה ומקצוענות של הצוותים הרפואיים הן במלר"ד (מיון) והן במחלקות השונות לטיפול מהיר בשבץ מוחי.
המודעות למהירות הטיפול הנדרשת בטיפול בחולים אלו גבוהה בקרב הצוותים בבילינסון והתוצאות מתבטאות במדד משרד הבריאות. הודות לערנות הצוותים, מטופלים לא רק מספר חולי השבץ המוחי הגבוה ביותר אלא גם הטיפול ניתן במהירות הגבוהה ביותר.  
 
המדדים הכלולים בתוכנית:

· מדדים מצילי חיים באופן מיידי – דוגמת צנתור לב תוך 90 דקות בחולים עם אוטם שריר הלב (STEMI).

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

·  פתיחת חסימה בכלי דם במוח בחולים עם שבץ מוחי (CVA).

· מדדי מחלקה לרפואה דחופה – מלר"ד (מיון) – ביצוע טריאז' ראשוני מהיר ושיעור המטופלים החוזרים למלר"ד בתוך 48 שעות.

· עמידה בחלון זמן לטיפול אופטימלי בשבר צוואר הירך בתוך 48 שעות.

· מניעת זיהומים באמצעות מתן אנטיביוטיקה מונעת לפני ניתוחי מעי גס, ניתוחי שבר בצוואר הירך.

· הערכת סיכון לפקקת ורידים (DVT) במחלקות הפנימיות

· טיפול אנטיביוטי מניעתי בניתוח קיסרי.

שר הבריאות, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, אמר: ״המקצועיות ואיכות הטיפול בולטים במיוחד בהתמודדות מערכת הבריאות עם נגיף הקורונה.,

השר הוסיף כי בביקוריו הרבים בבתי החולים ברחבי הארץ הוא רואה את הטיפול המסור של הצוותים הרפואיים ואת איכות הטיפול שלהם בחולים. השר ציין לשבח את שיתוף הפעולה המלא של קופות החולים ובתי החולים, תחנות האם והילד, מד"א וחברות האמבולנסים, אשר מבינים את חשיבות מדדי האיכות ומאפשרים לתכנית הלאומית לגדול ולהתפתח.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הדגיש את נושא היעדים של מדדי האיכות המתעדכנים מידי שנה ומאתגרים את נותני השרות לקים תכנית שיפור איכות שנתית. הוא מוסיף כי המדידה היא השוואתית בין המוסדות השונים, מקור לתחרותיות חיובית ובונה, תמריץ למצוינות והשגיות וכי אין בכוונת התכנית לעודד תחרות בלתי מבוקרת ויצירת מצבי "רפואת יתר".

פרופ׳ לוי ציין כי כמנהל בית חולים לשעבר הוא מכיר את התכנית מכל צדדיה ומשוכנע ביעילותה וחשיבותה לקדום איכות הטיפול בישראל.
 
ד"ר איתן וירטהיים, מנהל מרכז רפואי רבין (בילינסון והשרון), אמר: "ההישג היוצא מגדר הרגיל של בילינסון והשרון במרכז רפואי רבין הוא תוצאה של מצויינות  הצוותים הרפואיים  ועבודה 24/7 ,365  ימים בשנה. אני גאה לעמוד בראש צוות מקצועי ונחוש, בזכותו בתי החולים בילינסון והשרון הגיעו להישגים נהדרים אלו. דו"ח מדדי האיכות של משרד הבריאות משקף לציבור בישראל את מה שאלפי המטופלים שלנו רואים בכל יום  – צוות רפואי מקצוען ואכפתי לחולים. נמשיך לפרוץ דרך ולהיות חוד החנית בישראל תוך עמידה בסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר"

ראש התכנית, פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ובטיחות הטיפול במשרד הבריאות הדגיש את ההתקדמות הרבה שחלה בתכנית הלאומית למדדי איכות, ביכולת המחשוב ומשיכת נתונים מתיקי החולים תוך קדום הסטנדרטיזציה בטיוב המידע, קידוד הנתונים ותיקופם. פרופ' ניב מדגיש את שתוף הפעולה המצוין עם מוסדות הבריאות והעבודה המשותפת עם האיגודים המקצועיים של הר"י והמועצות הלאומיות בהן הוקמו ועדות לענייני מדדי האיכות. קיים גם דיאלוג מתמשך עם תכנית מדדי האיכות של בקהילה על מנת לשפר את רצף הטיפול. פרופ' ניב מוסיף כי גם השנה, למרות התפרצות מגפת הקורונה, לא נפגעה איכות הטיפול ואף השתפרה, כפי שבא לביטוי בתוצאות רוב מדדי האיכות.״

אילוסטרציה. צילום: Pexels
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button