תנועה ותחבורה

הרחבת הרכבת הקלה בירושלים יוצאת לדרך

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה, חברת ענבל, עיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, יובל רז, העניקה ביום חמישי החולף צו תחילת עבודה לחברת TransJerusalem, שזכתה לפני כשנה במכרז להקמה, מימון, תפעול ותחזוקה של פרויקט ה-JNET, והינה בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) וכאף-CAF)) (50%). הצו ניתן לאחר שהחברה הגיעה לסגירה פיננסית (קבלת המימון הדרוש להקמת הפרויקט). הפרויקט הינו מסוג PPP – Public Private Partnership, במסגרתו תחזיק החברה בזיכיון ל-15 שנות הפעלה ו-25 שנות תחזוקה של הרכבת הקלה בירושלים.

רשת ה-JNET כוללת את הקו האדום הקיים, שיוארך בצפון העיר לשירות תושבי שכונת נווה יעקב, ובדרום, לשירות הנוסעים לבית החולים הדסה עין כרם. עוד כוללת הרשת, את הקו הירוק החדש, מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ועד לשכונות מלחה וגילה, עם שלוחות לאוניברסיטה העברית בגבעת רם ולגבעת שאול.

מדובר באחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר באירופה ובמזרח התיכון הנבנים כיום, ובמערכת הסעת המונים שצפויה להסיע כחצי מיליון נוסעים מדי יום. זהו גם המיזם הגדול ביותר שנעשה בישראל בשיתוף המגזר הפרטי עד היום.
הפרויקט כולל הקמה של מסילות באורך של 27 ק"מ, הקמת 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ- 100 קרונות, הקמת מתחם דפו מרכזי שיכלול חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר האוצר, ישראל כ"ץ, אמר: ״תחילת העבודות בפרויקט הJNET בירושלים, היא חלק מתנופת פיתוח תשתיות בה אנו נמצאים. משרד האוצר שם לעצמו למטרה להשקיע בתשתיות מעודדות צמיחה, דווקא בתקופה זו והרכבת הקלה בירושלים היא דוגמה טובה למנוע צמיחה כזה אשר ישנה באופן דרמטי את רמת הניידות ואת הפוטנציאל לפיתוח כלכלי של הבירה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, ציינה: "פיתוח רשת תחבורה ציבורית מתקדמת הוא היעד המרכזי שלי במשרד התחבורה. ירושלים הייתה החלוצה בתחום הרכבות הקלות בישראל, והצלחתה מדרבנת אותנו לקדם קווים נוספים בעיר הבירה ובשאר המטרופולינים. אני גאה להשיק היום את השלב הבא של רשת הרכבת הקלה בירושלים, אשר ישדרג את הניידות ואת איכות החיים של כל תושבי העיר ושכונותיה, וישרת את הסטודנטים, את הנזקקים לשירותי בריאות, וכל ישראלי ותייר המבקר בעיר הנפלאה הזאת".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "אני מברך על שיתוף הפעולה של כלל הגורמים למען תושבי ירושלים. רשת הרכבות בעיר תפחית עומסי תנועה מהכבישים ותהווה תחבורה מרכזית וירוקה לרווחת תושבי ירושלים. זהו פרויקט לאומי בסדר גודל שלא ידעה מדינת ישראל ואני מברך על כך".

צילום: סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים

תגובה אחת

  1. הרחבת הרכבת הקלה ..
    תבורך העיר ירושלים עיר הבירה
    יבורכו תשבי ירושלים יבורך ראש העיר
    כול מי שעמל לטובת הרכבת הקלה
    ברכות חמות ושמחה גדולה לרכבת
    תושבת ירושלים

Back to top button