חדשות הארץ

מפעל הפיס משקיע כ 1.7 מיליון ש"ח לטובת חדרי מנוחה לצוותים רפואיים

כחלק מההירתמות למאמץ הלאומי מול משבר הקורונה, מפעל הפיס והשלטון המקומי העניקו לפני מספר חודשים חבילת סיוע מיידית על סך 36 מיליון ש"ח ל-26 בתי חולים ברחבי הארץ לצורך הסבת מחלקות קיימות למחלקות קורונה ייעודיות וזאת על מנת לאפשר טיפול מהיר, מדויק ויעיל ככל הניתן בחולי הקורונה ולהפחית את העומס על המחלקות השונות וחדרי המיון שעמוסים ממילא ומתוך הבנה שחיזוק המערך הרפואי בעת הזאת הוא צורך השעה.

בימים אלה, כשהצוותים הרפואיים בבתי החולים פועלים ימים כלילות תחת עומס עבודה עצום, ניכר צורך ממשי וחיוני לעשות את כל מה שניתן כדי להקל ולו במעט את שגרת יומם.

לצורך כך אישר דירקטוריון מפעל הפיס והשלטון המקומי תקצוב מיוחד לצורך הצטיידות בחדרי מנוחה ורגיעה לטובת התאוששות הצוותים הרפואיים והפרא-רפואיים. עלות המיזם עומדת על כ- 1.7 מיליון ש"ח לטובת הקצאת חדרי מנוחה ורגיעה בכ- 32 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ (הרשימה תיקבע ע"י משרד הבריאות) וכן עבור מרכז שליטה לאומי של פיקוד העורף. החדרים יכללו בין היתר: פינות ישיבה ומנוחה, ציוד וריהוט למטבחונים, ציוד ספורט, משחקים לפנאי ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "מפעל הפיס ממשיך להירתם למאמץ הלאומי ולתגבר את מערך החירום בעת הזו בכל רחבי הארץ, למען המוכנות המיטבית של בתי החולים והצוותים הרפואיים להמשך טיפול בחולי הקורונה. במהלך כל תקופת הקורונה, מפעל הפיס ניתב את פעילותו ומשאביו לצורך תגבור מערך החירום הלאומי ובמסגרת זאת הובלנו, בין היתר, חבילת סיוע מיידית של כ- 36 מיליון ש"ח לבתי חולים ברחבי הארץ."

יו"ר מפעל הפיס הוסיף: "דווקא עכשיו חשוב יותר מתמיד להמשיך ולתמוך בבתי החולים ובצוותים הרפואיים, אשר עושים ימים כלילות למען כולנו כלוחמים הניצבים בחזית המאבק בקורונה. כולי תקווה שהמיזם המבורך הזה יסייע להם לצלוח את התקופה המאתגרת הזו ולהרגיש את החיבוק שלנו ושל כל עם ישראל על העבודה הנפלאה שהם עושים"

אביגדור יצחקי יו"ר מפעל הפיס. צילום: כפיר סיון

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות, אמר: "אני גאה בכך שהשלטון המקומי ומפעל הפיס ממשיכים להוות כוח מרכזי במלחמה בקורונה. הקמת חדרי מנוחה והתאוששות לצוותים הרפואיים הוא מהלך נוסף שנועד להקל על הצוותים הרפואיים שעושים לילות כימים, ולתת להם את הכח להמשיך ולהעניק את הטיפול הטוב ביותר עבור אזרחי ישראל. השלטון המקומי ימשיך לפעול בכל מקום ובכל האמצעים למען כלל תושבי ישראל"

צילום: רחל דוד, סורוקה

שי חג׳ג׳ יו״ר המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, הוסיף: ״אנו אסירי תודה לצוותים הרפואיים על מסירותם והעבודה המקצועית. מערכת הבריאות שלנו, עם כל הקשיים, הנה מקצועית, יעילה ומבורכת באנשי מקצוע מן השורה הראשונה ואנו מוקירים להם תודה.״

Back to top button