פוליטי / מדיני

שאשא ביטון: לעבור ממדיניות של הפחדה למדיניות של חיים לצד הקורונה

יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון אמרה היום (שני) בוועדת הקורונה כי "אנחנו צריכים להתנהל בחודשים הקרובים כמדינה שמחד מתמודדת עם נגיף הקורונה, אך במקביל מאפשרת אורח חיים קרוב לנורמלי למרבית תושבי המדינה."

עוד הוסיפה שאשא ביטון וערערה על אמיתות הנתונים: "לא אתעמת כרגע עם מגמת התחלואה כפי שמפורסמת על ידי משרד הבריאות בתקשורת ולפיה נגיע בוודאות לסגר שלישי. בואו נניח שהנתונים אמיתיים ונכונים ואין בהצגתם כל הטיה. עדיין, אסור לנו לחיות כאילו שהקורונה היא המחלה היחידה בישראל ובתי החולים אינם צריכים להתמודד עם מחלות כמו סרטן, לב ומחלות נוספות."

"שלא לדבר על מחלות נפש, חרדה ודיכאון," הדגישה שאשא ביטון, "ובוודאי קשיים כלכליים עצומים בהם נתונים מרבית אזרחי ישראל. נקודה קריטית היא אורח החיים של תושבי ישראל: דעתי היא שחייבים לגרום לכך שהתושבים יגלו אחריות וזהירות רבה בהתנהלותם, אבל שעסקים רבים שבסיכון נמוך יפתחו, תחת התו הסגול ומילוי כל ההנחיות. מי שאינו יכול להפתח שיקבל פיצוי מלא מלא!"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את דבריה, סיכמה והבהירה כי "ההנחיות חייבות להיות פשוטות, ברורות ואחידות. נכון להיום, חלק ניכר מההנחיות אינן הגיוניות ואינן שוויוניות. מצב זה מוביל לעימותים בין בעלי עסקים שונים לבין עצמם – מצב מאד לא בריא לחברה בישראל. אנחנו חייבים לעבור ממדיניות של הפחדה למדיניות של חיים לצד הקורונה."

ארכיון. צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

Back to top button