חדשות הארץ

החל מהיום: ניתן להגיש בקשה למענק תמיכה בארגוני חברה אזרחית

מענקי התמיכה של משרד העבודה והרווחה בארגוני החברה האזרחית, בשיתוף קרנות הפילנתרופיה והג'וינט, יוגדלו לאחר תיקון שהוכנס במבחני התמיכות. שר העבודה והרווחה, איציק שמולי חתם אתמול (שני) על התיקון למבחן התמיכה בארגוני חברה אזרחית אשר נפגעו מהקורונה, לאחר היוועצות עם הציבור. בעקבת תיקון מבחן התמיכה, הוגדלו סכומי הסיוע והקריטריונים לפיהם הארגונים היכולים להגיש בקשה לקבלת מענק בסבב השני החל מהיום.

המענקים מועברים לעמותות וארגוני חברה אזרחית אשר פעילותם נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה מקרן בסך 53 מיליון בשיתוף הג'וינט, קרנות פילנתרופיות ומשרד האוצר. בסבב הבקשות הראשון למענקים הגישו 536 עמותות וארגונים בקשות לקבלת מענק. 227 עמותות וארגוני חברה אזרחית קיבלו מענקי סיוע ותמיכה בסך כולל של כ-16.2 מיליון שקלים.

המענקים יעמדו על סכומים של בין 10,000 ל-500,000 שקלים לכל ארגון, לעומת תקרת סכום של 400,000 ש"ח לפני תיקון המבחן. מענקים אלו נועדו לסייע לעמותות ולארגונים לממן את ההוצאות הקבועות מתוך ניסיון לשמר את התשתית הארגונית הנדרשת לשם החזרת הפעילות לסדרה בבוא העת. כעת הורחבה התקופה לצורך חישוב הפגיעה בהכנסות מארבעה לשמונה חודשים, שינוי שיאפשר לעמותות לקבל תמיכה גדולה יותר מהקרן. בנוסף, הועלה רף ההכנסה השנתי של העמותה, דבר שיאפשר לעמותות אשר רף ההכנסות שלהן מגיע ל-100 מיליון ש"ח בשנה להגיש בקשה לסיוע, לעומת רף ההכנסה של עד 20 מיליון ש"ח בסבב הראשון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיתוף הפעולה הייחודי של משרד הרווחה עם הג'וינט והקרנות הפילנתרופיות הינו ייחודי בממשלה ומאפשר לסייע לעמותות רבות במהירות ותוך הגדלת סכום התמיכה.

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, איציק שמולי, אמר: "ארגוני החברה האזרחית הם השותף המרכזי של משרד העבודה והרווחה במתן סיוע לאוכלוסייה ויחד עם המחלקות לשירותים חברתיים עומדים בחזית החברתית ומתמודדים עם ההשלכות הקשות של משבר הקורונה. המשרד בהובלתי היה ונותר קשוב לציבור, ובעקבות הסבר של העמותות על הקשיים שבמתווה הקודם החלטנו להקל את הקריטריונים ולהגדיל את המענקים. על פי המתווה החדש יוכלו עמותות רבות יותר להגיש בקשה ולקבל סכומים גדולים יותר כל זאת במטרה לחזק את יכולת המענה שלהן לאתגרים שעוד נכונו לנו בעתיד".

צילום: freepik

Back to top button