פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו: לפיד יסביר לי איך לשמר את הקשר עם שתי המפלגות? זה אבסורד

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שלישי) בדיון מליאת הכנסת לאישור הסכם הנורמליזציה עם בחריין את יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד: "שמעתי אתמול את ראש האופוזיציה, שאיננו נמצא כאן, אומר בפומפוזיות, בפסקנות מלאת חשיבות עצמית, שאני, זה ציטוט, "הזנחתי את הקשרים עם המפלגה הדמוקרטית. 38 שנים אני משקיע מאמצים בלתי פוסקים בחיזוק היחסים שלנו עם ארה"ב, על כל הספקטרום הפוליטי שלה. עם הנשיאים, עם הקונגרס והסנאט, עם דעת הקהל, לרבות מאות רבות של ראיונות בטלוויזיה, ברדיו, בכלי התקשורת מימין ומשמאל."

עוד אמר רה"מ: "הוא יסביר לי איך לשמר את הקשר עם שתי המפלגות? זה אבסורד. קודם כל אני מקיים קשר חם וארוך-שנים עם ג'ו ביידן, שאותו פגשתי לראשונה כסנאטור צעיר כשכיהנתי כציר ישראל בוושינגטון ב-1982. מאז נפגשנו ושוחחנו הרבה מאוד פעמים. אבל לא אשכח שני רגעים שהם חרוטים בזכרוני ובלבי: את הדברים המרגשים שהוא אמר על אבי אחרי פטירתו ב-2012, ואת שיחתנו הממושכת כשצלצלתי אליו אחרי מות בנו בּוֹ ב-2015. יש דברים שהם מעבר לפוליטיקה ומעבר לדיפלומטיה."

רה"מ נתניהו הדגיש: "וביחס לשנים האחרונות, הנה העובדות: בכל פעם שאני מגיע לגבעת הקפיטול, אני פוגש תמיד, אבל תמיד, את מנהיגי שתי המפלגות, הן בקונגרס והן בסנאט. וכשהסנאטורים וחברי קונגרס באים לישראל, אני אוהב לפגוש כל אחד ואחת מהם – בזמן שלום, בזמן מלחמה, בכל עת. דמוקרטים ורפובליקנים – אין שום הבדל. כי אני מאמין שחיזוק התמיכה הדו-מפלגתית בישראל הוא נדבך-יסוד במדיניות החוץ שלנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רה"מ המשיך ופירט: "בשנים 2020-2017, בזמן הממשל הרפובליקני של הנשיא טראמפ, היו 292 ביקורים של חברי קונגרס וסנאטורים שביקרו בישראל – וזה מספר עצום. אני פגשתי את כולם, בלי יוצא מן הכלל. מתוכם פגשתי 134 דמוקרטים –זה כמעט חצי – וביניהם כל האישים הבכירים של המפלגה הדמוקרטית, לרבות יושבת-ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי, איתה נפגשתי 4 פעמים, הסגן שלה, סטני הוייר, שגם איתו נפגשתי 4 פעמים, מנהיג הסיעה הדמוקרטית בסנאט צ'אק שומר, שגם אותו אני מכיר קרוב ל-40 שנה, וקמלה האריס בביקורה כאן ב-2017."

לסיום אמר נתניהו: "אדוני היושב ראש, למען הסדר הטוב, הבאתי לך את הרשימה של כל הביקורים הללו, שהוכנה על ידי אגף הביקורים הבינלאומי במל"ל, ואתה מוזמן למסור אותו ליו"ר האופוזיציה או לכל חבר כנסת שיחפוץ בכך. אני רואה חשיבות עצומה להסביר את מדיניות ישראל לשני צדי הבית".

צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן

Back to top button