פוליטי / מדיני

ח"כ קרעי: שלום מתוך עוצמה ומתוך אינטרס משותף של שלום

חה"כ ד"ר שלמה קרעי נאם הערב (שלישי) במליאת הכנסת על אישור הסכם השלום עם בחריין: "הרוח הגבית שמקבלת מדינת ישראל מהסכמי השלום עם מדינות ערב, מחלישה באופן משמעותי את רוח ההתנגדות והטרור של אויבינו. ראש הממשלה נתניהו מדבר כבר עשרות שנים על החתירה להשגת שלום אמת. שלום מתוך עוצמה ומתוך אינטרס משותף של שלום. בספרו מקום תחת השמש כתב כבר לפני 25 שנה: "מדינת ישראל שבה יחיו 8 או 10 מיליון יהודים בעוד כמה עשרות שנים תוכל ליהנות משגשוג, תנופה ועצמאות, שבישראל של היום קשה להעלותם על הדעת. דווקא משום שהמדינה היהודית תתחזק כל-כך, ייאלץ בסופו של דבר רובו של העולם הערבי לעשות עמה שלום-אמת״.

עוד הוסיף חבר הכנסת כי "בזמנו, כשהדברים נכתבו, רבים בשמאל קטלגו את ספרו בז'אנר, או בעברית – סוגה, של "מדע בדיוני". שלום אז בעיני השמאל, ובעיני השמאל הסהרורי עד היום, הוא שלום מתוך רפיסות, וויתורים, והלקאה עצמית. גם אליעזר עבד אברהם בפרשתנו, חיי שרה, מפקפק בדבריו של אברהם ומעלה רעיון לעקור את יצחק מארץ ישראל. הוא אומר לאברהם אולי המשימה שלי לא תצליח "ההשב אשיב את בנך אל הארץ אשר יצאת משם?" ואברהם עונה לו: "ה' אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִם, אֲשֶׁר לְקָחַנִי מִבֵּית אָבִי וּמֵאֶרֶץ מוֹלַדְתִּי, וַאֲשֶׁר דִּבֶּר-לִי וַאֲשֶׁר נִשְׁבַּע-לִי לֵאמֹר, לְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת–הוּא, יִשְׁלַח מַלְאָכוֹ לְפָנֶיךָ…". אל תדאג. לזרעך אתן את הארץ הזאת. זה אברהם. ואלו הסכמי אברהם המבוססים על ההכרה בזכותנו ההיסטורית על ארצנו נחלת אבותינו."

קרעי הודה בנאומו לנשיא ארצות הברית היוצא טראמפ: "כאן המקום להודות לגדול ידידנו בעולם, ידיד אמת, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, על עמידתו האיתנה לצד מדינת ישראל וראש הממשלה נתניהו. השגת שלושה הסכמי שלום כבירים עם מדינות ערב וביטול הווטו הפלסטיני על השלום באזורנו, הכרה בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות אליה, הכרה בריבונותנו על רמת הגולן, הכרה בחוקיות ההתיישבות וביטול הסכם הגרעין והטלת סנקציות על איראן. אגב איראן, כמה מצער אך לא מפתיע, שנציגי המיעוט הערבי כאן בישראל הם כמעט היחידים בעולם, יחד עם אירגוני הטרור ואיראן, המתנגדים להסכמי השלום האלו. אט אט מתפכח הציבור שבחר אותם ומבין שנציגיו בוחרים בדרך של טרור ושל חורבן והרס על פני אביב של שלום ושגשוג."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את דבריו סיים וציטט: "נסיים בתקווה להתגשמות חזון אחרית הימים בנבואת ישעיה: וְהָיָה בְּאַחֲרִית הַיָּמִים נָכוֹן יִהְיֶה הַר בֵּית ה' בְּרֹאשׁ הֶהָרִים וְנִשָּׂא מִגְּבָעוֹת וְנָהֲרוּ אֵלָיו כָּל הַגּוֹיִם. (וְהָלְכוּ עַמִּים רַבִּים וְאָמְרוּ לְכוּ וְנַעֲלֶה אֶל הַר ה' אֶל בֵּית אֱלֹהֵי יַעֲקֹב וְיֹרֵנוּ מִדְּרָכָיו וְנֵלְכָה בְּאֹרְחֹתָיו כִּי מִצִּיּוֹן תֵּצֵא תוֹרָה וּדְבַר ה' מִירוּשָׁלָ‍ִם. וְשָׁפַט בֵּין הַגּוֹיִם וְהוֹכִיחַ לְעַמִּים רַבִּים) וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה. עד אז… נעשה שלום אבל רק מתוך עוצמה! ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום!."

ארכיון. צילום: אתר הכנסת

Back to top button