חדשות הארץ

עיריית ת"א מציגה מתווה לחידוש מופעי התרבות בעיר

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי יוצא בקריאה לשרי התרבות והבריאות להחזרה מיידית של פעילות מופעי ואירועי תרבות בשטח פתוח. כידוע, מאז פרוץ המשבר, הופסקו פעולות תרבות רבות המתרחשות בחללים סגורים, לרבות הצגות תאטרון, הופעות מחול וקונצרטים. מעבר לפגיעה הקשה בקהל הצופים, חלה גם פגיעה אנושה בפרנסתם של האמניות, האמנים והעובדים בתעשייה.

בפניה שהועברה אתמול (שלישי) לשרי התרבות והבריאות כותב חולדאי: "תרבות איננה מותרות. היא חיונית והכרחית לקיומה של החברה ולהבטחת קיומם בכבוד של העובדים בענף. משכך, יש להבטיח שגרת תרבות, תוך שמירה קפדנית על הנחיות בריאות הציבור. אני סבור כי הפעלת אירועי התרבות במתכונת שהוצעה מהווה פתרון הולם המאזן בין הצרכים השונים".

עיריית ת"א – יפו טוענת כי המתווה המוצע ניתן ליישום מיידי, וכי היא ערוכה מבחינה לוגיסטית להוציאו לפועל בשטחה. המתווה כולל את הרכיבים הבאים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

· כל ההופעות יערכו רק באצטדיונים ובאמפיתיאטרונים פתוחים בנויים, כך שניתן יהיה לשלוט בהושבת הקהל על כסאות מסומנים, ושהוכשרו בהתאם לכללי התו הסגול.

· הצופים יחולקו לקפסולות אשר ייכנסו משערים נפרדים, כאשר בכל קפסולה ישבו 20 איש ובין הקפסולות ישמר מרחק של 2 מטר (מצ"ב מפה המתארת כיצד ניתן להושיב את הקהל)

· כניסת הקהל לאצטדיונים תתרחש באופן מדורג ובזמנים שונים על מנת למנוע התקהלות של צופים בשערי הכניסה לאצטדיון.

· בכניסה למופע תתבצע מדידת חום, בשטחי האצטדיונים והאמפיתיאטרונים יוצבו עמדות לשטיפת ידיים, תאי השירותים ינוקו היטב, ובכניסה אליהם יוצבו פקחים לשמירה על כמות המשתמשים.

· הצופים יעטו מסיכות במהלך כל ההופעה.

· הנהלת האיצטדיונים תדאג לפקח על כניסת ויציאת הקהל למופע וממנו, סידורי הישיבה, שמירת המרחק, מדידת החום, הניקיון, ועטיית המסיכות.

כדי לבחון את יישום המתווה מציעה העיריה עריכת אירוע במתכונת ניסיונית (פיילוט) בהתאם למתווה. האירוע יכלול הופעת מוזיקה באצטדיון בלומפילד, בהשתתפות קהל בהתאם להיקף שיאושר.

עיריית תל אביב. צילום: דוד שי

Back to top button