בריאות

סופיה ישראל: בעזרת הבדיקה ניתן לקטוע את שרשרת ההדבקה ביעילות

לאחר ש"חוק האיים הירוקים" אושר הערב (רביעי) במליאת הכנסת, סופיה ישראל, אשר פיתחה מכשירים לבדיקת קורונה המציגים תוצאה תוך 15 דקות, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על אישור חוק האיים הירוקים במליאת הכנסת ומדגישים כי סופיה היא טכנולוגיה חדשנית, מאושרת FDA ומשרד הבריאות אשר ערוכה באופן מיידי להתגייס כדי להציל את אילת, לבצע בדיקות מהירות עם מתן תוצאות תוך 15 דקות בלבד. הטכנולוגיה מהווה פריצת דרך בהיותה בדיקת האנטיגן הראשונה בעולם לזיהוי קורונה עם יכולת לבצע בדיקות לכ- 40 תיירים הנכנסים לאילת בשעה באמצעות מכשיר אחד, ללא תלות במעבדה או צורך בשינוע הדגימות.

עוד נמסר מהחברה כי "עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה רגילה, ללא הוצאות שינוע דגימות או השקעת משאבים להקמת מבנים. לצורך הכנסתה לארץ בתוך מספר שבועות, כבר הוקם כבר מערך של כ-2,500 אנשי צוות רפואי שעברו הדרכה ללא כל השקעה כספית נוספת. ברחבי ארצות הברית פועלים כבר נכון להיום, כ-55 אלף מכשירי סופיה וישראל היא המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארצות הברית שקיבלה את הטכנולוגיה. לאחרונה הצטרפו עוד מדינות כמו בריטניה, צרפת, אירלנד, הולנד, דנמרק, גרמניה וסלובניה, כך שבכל שבוע כבר מתבצעות ברחבי העולם כ-2 מיליון בדיקות סופיה. לבדיקת סופיה קיימים נכון להיום 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות לזיהוי אנטיגן הקורונה ובעזרתה ניתן לקטוע את שרשרת ההדבקה ביעילות, לחזור לשגרה ואף למנוע סגר שלישי."

"סופיה היא כמו סמארטפון, הסבירו בחברה, "המתממשק למחשב כך שניתן להעביר את התוצאות לקופת החולים ולמשרד הבריאות בלי אובדן נתונים בדרך. משרד הבריאות כבר הקים מערכת מחשוב מתקדמת לסופיה והיא כבר נמצאת בשימוש בפרויקט בשטח. נכון להיום כבר פועלים מאות מכשירי סופיה, בבתי אבות, בצבא, בשירות בתי הסוהר, במפעלים חיוניים ובעתיד גם בבתי מלון וקניונים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: סופיה ישראל
צילום: סופיה ישראל

Back to top button