חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: קורא לכלל החברות והמעסיקים להושיט יד למשק הישראלי

נשיא המדינה השיק היום (חמישי) את שיתוף הפעולה בין בית הנשיא ל"קרן לערבות הדדית". בהשתתפות מוביל היוזמה רב-אלוף (במיל') גדי איזנקוט, ומנכ"לית עמותת "מתן – משקיעים בקהילה" אהובה ינאי, והשותף-מייסד קרנות פיטנגו ויו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות חמי פרס.

הקרן לערבות הדדית הוקמה על ידי ראשי חברות ואנשי מפתח בכלכלה ובתעשייה הישראלית בשיתוף עמותת 'מתן – משקיעים בקהילה', ותומכת באנשים ומשפחות שנפגעו כלכלית כתוצאה מהשלכות נגיף הקורונה, באמצעות איתור הנפגעים והעברת סיוע כספי. הקרן גייסה עד כה כעשרה מיליון שקלים, וסייעה לאלפי משפחות בכל רחבי הארץ. לקרן הצטרפו למעלה מ-60 חברות ובהן מיקרוסופט, אורבוטק, אנבידיה, יוטפו, כי"ל, אפלייד מטיריאלס, סייברארק, כלל ביטוח ועוד.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

לאור החמרת השלכות הקורונה הקרן לקחה על עצמה להרחיב משמעותית את מעגל החברות המתגייסות עם עובדיהן, על מנת להגדיל את היקף הסיוע. איתור המשפחות הזקוקות לסיוע נעשה באמצעות ארגוני השטח, לשכות הרווחה ושגרירי הקרן. הפונים בבקשת סיוע אל הקרן מקבלים את המענק ישירות תוך שמירה על פרטיותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אלה ימים לא פשוטים. אין צורך להכביר במילים כדי לתאר את גודל המשבר הכלכלי-חברתי שמתהווה והולך ומחריף בצל הקורונה. בעת הזאת, אנחנו זקוקים יותר מתמיד לאותו ערך שהיה לנו למצפן במשך כל כך הרבה שנים – הציווי העתיק והחשוב, 'כל ישראל ערבים זה בזה'," אמר הנשיא בפתח דבריו.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"מאז פרוץ משבר הקורונה, זכיתי לא פעם לראות את השותפות והערבות ההדדית בעיניים. בבתי החולים, בבסיסי צה"ל, בחמ"לי הקורונה העירוניים, במחסומים המשטרתיים, בעמותות החסד וביוזמות ההתנדבות. במקומות האלה, יהודים וערבים, חילונים, דתיים וחרדים, בני כל הקבוצות והשבטים, עומדים זה לצד זה, כתף אל כתף, ונאבקים בנגיף ובהשלכותיו ההרסניות. לא רק כי זה הדבר הנכון לעשות, אלא כי אין דרך אחרת," הדגיש הנשיא.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

הנשיא ריבלין הוסיף: "גם בבית הנשיא, ניסינו לחשוב איך אנחנו יכולים לתמוך, להושיט יד, לאלו הזקוקים לכך," ציין הנשיא וסיפר על תמיכת בית הנשיא בפרויקט "מתחשבים" ששם לעצמו למטרה לסגור את הפער הדיגיטלי ולספק מחשב לכל ילדי ישראל, על הקמת חמ"ל הקורונה בו סופקו פתרונות ברמת השטח למצוקות האזרחים ועל הענקת "אות הנשיא להתנדבות" בקורונה ומתווה החנינות המיוחד להקלה על אזרחים שנקלעו למצוקה כלכלית בצל המאבק בקורונה.

צילום: מארק ניימן / לע"מ

"אני נפגש עם בעלי עסקים, אני רואה את החנויות הסגורות המשוועות לקונים, אני רואה במו עיני את המשבר הקשה, שעובר על עולם התרבות והתיירות. אלו משברים אמתיים. אלו אנשים כואבים. אנשים שאיבדו את חלום חייהם ופרנסתם," הוסיף הנשיא ואמר: "אנחנו יודעים לגלות סולידריות בזמן משבר. אנחנו עם חם, אוהב, נכון תמיד – תמיד לעזור ולסייע. אנחנו רק צריכים עוד ועוד אנשים טובים שיזכירו לנו את הדרך, וישיבו לנו את האמון והאמונה שלנו בעצמנו. ובמיוחד את האמונה שאנחנו מסוגלים להתעלות על השיח המפלג, ולהמשיך לבנות את החברה שלנו, את הפרויקט המשותף שלנו, את המדינה היהודית והדמוקרטית."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

בתום דבריו הודה הנשיא למוביל היוזמה, הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף (במיל') גדי איזנקוט והדגיש: "המלאכה, ידידי, מרובה, ואין לי ספק שתעשה עבודה מצוינת. אתה אמנם כבר לא מפקד, אבל אני חייל שלך. אני רוצה לעבוד בקידום יוזמות של הקרן, ככל שהם יהיו יוזמות לטובת אזרחי ישראל, ומדינת ישראל. אני קורא לכלל החברות, המעסיקים, מהסקטור הפרטי והציבורי, תושיטו יד. תושיטו יד בכל דרך שבה אתם מוצאים לנכון, עזרו למשק הישראלי לצאת מן הבוץ. אני מאחל הצלחה מרובה לכולנו, וקדימה, לעבודה."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

רב-אלוף (במיל') גדי איזנקוט אמר במפגש: "הקרן הישראלית לערבות הדדית, שאנו מובילים, שמה לה למטרה להעניק סיוע כלכלי מהיר לאלו שהתפרנסו בכבוד עד לפרוץ הקורונה ואז באחת וללא כל אזהרה מקור פרנסתם נפגע קשות. תקוותנו היא כי הקרן תסייע להם לשרוד את הימים הקשים האלה עד אשר פרנסתם תשוב. כמו במלחמה, גם במשבר הקורונה יש סכנה גדולה, איומים בנפש ובהשלכות כלכליות וחברתיות על החברה בישראל. אך לצד האיומים, יש כאן הזדמנות לעתיד טוב יותר אם נשאף לנצל את המשבר כהזדמנות לבנות סדר יום ישראלי חדש של תקווה ואחדות."

אהובה ינאי, מנכ"לית "מתן – משקיעים בקהילה" הוסיפה: "חשוב לנו שכל תרומה שמתקבלת תועבר במלואה למקבלי הסיוע, זו מהות המסע הישראלי המשותף לערבות הדדית והמהות שלנו כחברה בכלל. היד המושטת היא לא רק תמיכה כלכלית חיונית אלא גם מסר של אכפתיות בין אנשים. האתגר המשותף לכולנו הוא להמשיך ולסייע לעוד ועוד משפחות, ולהעניק תקווה לעתיד לכל אילו שאיבדו את מקור פרנסתם ואת חלומותיהם."

חמי פרס, שותף-מייסד קרנות פיטנגו ויו"ר מרכז פרס לשלום וחדשנות, שיתף את הנשיא בהתגייסות המגזר העסקי לקרן ואמר: "הקרן פנתה לחברות, ליחידים ולעובדים, למי שפרנסתם מובטחת וקיומם הכלכלי לא נפגע, בבקשה להושיט יד לאחינו ולאחיותינו שאיבדו את עבודתם, כדי שלא יאבדו את עולמם. כבר למעלה משישים חברות נענו בהתלהבות ביניהן: סטארטאפים, חברות רב לאומיות, חברות מתחומי התעשייה, היצור והשירותים, חברות ביטוח, כולם התגייסו כאחד. רק יחד, ומתוך הערך המופלא של ערבות הדדית, נוכל להתגבר על המשבר."

Back to top button