חדשות הארץ

בג"ץ לממשלה ולכנסת: נמקו מדוע אין לבטל את הסדר ממשלת החילופים

בג"ץ שוקל להתערב בהסכם הקואליציוני של הליכוד וכחול לבן, הוציא היום (חמישי) צו על תנאי וקבע דיון בהרכב מורחב של תשעה שופטים בעתירה נגד ממשלת החילופים. הצו מורה לממשלה, לכנסת, למפלגות הליכוד וכחול לבן לנמק בתוך 21 ימים מדוע לא יבוטל התיקון לחוק יסוד הממשלה שמכשיר את ממשלת החילופים ומעגן את תפקיד ראש הממשלה החליפי בו נושא יו"ר כחול לבן, בני גנץ.

התנועה לאיכות השלטון, העותרת המרכזית, מברכת על החלטת בג"ץ.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא, הגיב ואמר: "מברכים על החלטת בית המשפט. אסור שיתבצע שינוי בשיטת המשטר במדינת ישראל באופן שישרת נאשם עם שלושה כתבי אישום המנסה להימלט מאימת הדין. על בית המשפט העליון חובה להגן על המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל ולא להתיר פגיעה אנושה בבסיס השיטה הנוהגת במדינת ישראל".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יאיר לפיד הגיב ואמר: "אחסוך לכם את הדילמה ו- 21 יום: לא צריך".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, אמר בתגובה להחלטה הדרמטית של בג"ץ בעתירת מר"צ כי "ממשלת נתניהו-גנץ קמה על הסכם מושחת שכולו גניבת בחירות ושיבוש רצון הבוחר".

הורוביץ ציין כי "החלטת בג"ץ על הרכב מורחב של 9 שופטים מלמדת כי גם בית המשפט מבין כי מדובר בשינוי המבנה החוקתי בישראל כדי להכשיר דיל פוליטי עקום. ההסכם המושחת בין הליכוד לכחול לבן פסול מוסרית, דמוקרטית וחוקית. הסכם החילופים הוא גניבת בחירות ושינוי חוקי המשחק לאחריהן. זאת התוצאה להסכמה של כחול לבן לאפשר לראש ממשלה לכהן תחת כתבי אישום. על בג"ץ להגן על הדמוקרטיה ולפסול את ההסכם הקואליציוני והחוקים שנגזרו ממנו."

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין: "בג״ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות בחוקי יסוד. התערבות כזו נעשית בלא כל סמכות, באופן שמנוגד לעקרונות הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה, ועל כן היא בטלה מיסודה.

כל צעד כזה של בג״ץ מרחיב את התמיכה הציבורית בשינוי שיטת בחירת השופטים, ובהרחקתם מהמערכת של שופטים אשר מנצלים את תפקידם כדי לרמוס את הדמוקרטיה.

לא אפסיק להיאבק עד שהשינויים ההכרחיים במערכת המשפט יבוצעו במלואם. זה מאבק קשה וארוך שנים, אבל הדמוקרטיה ורצון העם הם שינצחו בו."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button