צרכנות

מה אנחנו צריכים לשאול את עצמנו לפני שמאמצים כלב

צילום:freepik

בעלי כלבים רבים יעידו כי גידול של כלב הוא אחת החוויות המספקות והממלאות ביותר שיש ולא הרבה יתווכחו עם העובדה כי הקשר בין האדם לכלבים הוא ייחודי ויוצא דופן. עם זאת, כאשר בוחרים לגדל כלב מהמניעים הלא נכונים, בוחרים זן שלא מתאים לנו או לא נערכים לתהליך בצורה נכונה, זה יכול להפוך לעול גדול ולמפח נפש גם בעבורינו וגם בעבור הכלב שנאמץ. לכן, חשוב לענות כל כמה שאלות קריטיות לפני שעושים את הצעד. 

למה אתם רוצים כלב?

התשובה האידיאלית היא בדרך כלל כי אתם רוצים קשר קרוב עם בעל חיים ומעוניינים להעניק לכלב מתוק בית. עם זאת, אנשים לפעמים בוחרים לגדל כלבים מסיבות אחרות כמו מי שמאמץ כלב שמירה שיתריע בפני סכנות. זה כמובן בסדר גמור אבל צריך לזכור שגם כלב כזה זקוק למילוא מלא של הצרכים וזה כולל בין היתר חום ואהבה. אם אתם רוצים כלב כי יש זן מסוים שנחשב פופולרי ויצטלם טוב בפייסבוק, דעו שזה לא מניע נכון ויש סיכוי שזה לא ייגמר טוב. 

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האם מדובר בגור או בכלב בוגר?

אנשים מסוימים אוהבים לגדל כלבים, אבל מתקשים עם הקניית ההרגלים והקושי שבגידול גור שמצריך לפעמים טכניקות שונות, רכישת כלוב אילוף וניקיון של הצרכים. אם אתם מרגישים כי המשימה גדולה עליכם, זה ממש בסדר לאמץ כלב בוגר, יש לא מעט כאלה בכלביות שימחו לבית חם. 

האם אתם ערוכים לכך כלכלית?

נכון, לא צריך להיות בן אדם עשיר ובטח שלא מיליונר בשביל לגדל כלב, אבל צריך לזכור שכן מדובר בהוצאות שוטפות קבועות שיתווספו מדי חודש. החל מטיפולים מונעים וחיסונים, דרך קניית אוכל לכלבים על בסיס קבוע ועד לרכישת ציוד לגידול וטיפולים במקרים של מחלות או תאונות חס וחלילה, מדובר בהוצאה לא מבוטלת וחשוב להיערך כלכלית. 

האם יש לכם זמן לזה?

זכרו כי בניגוד לגידול של חתול שהוא עצמאי, גידול של כלב ייקח מכם לא מעט זמן. צריך לטייל איתו 3 פעמים ביום, לדאוג לניקיון שלו ומרבית הכלבים גם ידרשו לא מעט תשומת לב, פינוקים וליטופים מדי פעם. שלא תטעו, הזמן הזה הוא השקעה לחלוטין שתחזיר לכם הרבה אהבה. ודאו כי יש לכם את הזמן הזה וצאו לדרך. 

מה תעשו אם זה לא יסתדר לכם?

קודם כל, צאו מנקודת הנחה שאתם מוכנים למאמצים גדולים עד להסתגלות על אף שזה בהחלט עשוי להיות פשוט וטבעי ביותר. בכל מקרה, חשבו מה תעשו במקרה בו אין ברירה והחיבור פשוט לא עובד. האם אתם מסוגלים לתת לכלב בית עד שתמצאו לו מקום חדש ראוי או שאתם מתכננים לשים בעמותה? בהחלט דבר מה ששווה לחשוב עליו. 

Back to top button