חדשות הארץ

הנשיא ריבלין בטקס האזכרה לחללי "מבצע קדש": "הנופלים נשארו בעלומיהם"

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים הבוקר (ראשון) בטקס האזכרה לחללי "מבצע קדש" עם ציון 64 שנים למבצע, והניח זר לזכרם. עוד נשא דברים ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ.

"בכל שנה אנחנו נפגשים כאן, בהר הגבורות הישראלי, הר הגעגועים של ירושלים. לזכור ולהזכיר את האהובים שלכם, האהובים שלנו," פתח הנשיא ואמר: "ב-64 השנים שחלפו מאז מלחמת קדש, מדינת ישראל היא עובדה מוגמרת. שכנינו ואויבינו כבר יודעים זאת. מדינת ישראל התפתחה, גדלה וצעדה קדימה. עשינו שלום עם מצרים, ושני דורות של אזרחים, ישראלים ומצרים, מכירים רק שלום בין שתי המדינות."

צילום: מארק ניימן / לע"מ

עוד אמר הנשיא ריבלין: "גם עם ירדן חתמנו הסכם שלום, ובחודשים האחרונים אנחנו עדים לחתימת הסכמים לנורמליזציה ולהסדרת היחסים עם איחוד האמירויות ועם בחריין, ובקרוב, בתקווה, גם עם סודאן ומדינות נוספות. אלה הם הסכמים שבכוחם לסלול את הדרך לעידן חדש במזרח התיכון. עידן של שלום. שלום בין אומות ובין עמים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מארק ניימן / לע"מ

"ועדיין," הוסיף הנשיא ואמר: "גם כעת יש מי שמבקשים את רעתנו. אויבנו לא יכלו לנו אז, לפני 64 שנים, והם לא יוכלו לנו גם היום. גם כשידנו מושטת לשלום, כתמיד, אנחנו דרוכים, ערניים, מאומנים ונחושים להגן על עצמנו בעצמנו – בכל עת ובכל תנאי."

הנשיא חתם את דבריו בפנייה למשפחות ואמר: "מלחמת קדש הסתיימה בניצחון מזהיר, אבל שלניצחון הזה היה מחיר דמים כבד. את המחיר היקר ביותר שילמתם אתן, המשפחות. אין מזור לגעגוע. יתומי המלחמה ההיא – בעצמם, היום, סבים וסבתות, ורק הם, הנופלים, נשארו בעלומיהם, בני תשע עשרה ועשרים. נעשה הכול כדי להיות ראויים לקורבנם. נעשה הכול כדי להיות ראויים לזכר יקיריכם. תהא נשמתם צרורה בצרור החיים."

Back to top button