חדשות הארץ

ארגון בצלמו: יש להטיל קנס על השופט חנן מלצר

בארגון בצלמו דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה, ממשטרת ישראל ומשר הבריאות להטיל קנס על המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר בשל הפרת הנחיות הקורונה.

כזכור השופט חנן מלצר קיים לפני מספר חודשים חתונה לבנו ביחד עם שבעים משתתפים באולם סגור בניגוד לחוק המתיר עד עשרים איש לחתונה באולם סגור.

חרף זאת תלונה שהוגשה לנציב תלונות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוהם נדחתה היות שהנציב מציין שחנן מלצר "לא ידע את החוק האוסר" .

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כעת דורש ארגון בצלמו במכתב מפורט ששולח מנכ"ל הארגון שי גליק נכתב: "בסוף חודש אוגוסט האחרון קיים כבוד השופט חנן מלצר חתונה לבנו במלון סגור עם שבעים משתתפים, הנחיות משרד הבריאות דאז התירו קיום אירוע באולם סגור בסך עשרים איש בלבד. על עובדה זו אין חולק . גם כבוד השופט מודה בכך. דבר זה פורסם בהרחבה בכלי תקשורת רבים . לצערי תלונה לנציב קבילות הציבור על שופטים נגדו נדחתה בטענה המקוממת שהוא " לא ידע " לא ייתכן שחתונות של אזרחים נסגרו והוטלו קנסות ואף חלקם נסגרו באלימות משטרתית ואילו כנגד חתונה זו לא נעשה דבר."

עוד נכתב כי "מדובר באכיפה בררנית האסורה על פי חוק. לצערנו אזרחי ישראל מרגישים שוב ושוב בעוד הם מחוייבים בהנחיות ראשי הציבור ונבחריו פשוט מצפצפים על החוק בריש גלי ולהם לא נעשה דבר. הייתי מצפה מכבוד השופט חנן מלצר שהוא ירים את הכפפה ויגיד טעיתי. ואני אשלם את הקנס. לצערי הוא בוחר שלא לעשות כך ולכן אני פונה אליכם שתפתחו בחקירה וככל שאכן הפרטים נכונים ישלח קנס לביתו ככל אזרח רגיל. "מסף מסוים הכוח מוחק את האשמה", כתב הסופר והעיתונאי האוסטרלי פיטר רוב. נקווה שלא נראה דבר זה הפעם. שכן ההחלטה לפטור את המשנה לנשיאה תגרום לריסוק אמון הציבור במערכת המשפט וכן בהנחיות הקורונה. אודה על הטלת קנס בדיוק כמו שכל אזרח רגיל שהיה עושה חתונה זו היה נקנס בסכום גבוה."

השופט חנן מלצר עם ראש הממשלה נתניהו. צילום: משה מילנר, לע"מ

Back to top button