פוליטי / מדיני

בנט: קורא לממשלה להניע מהלך לאומי של הכשרות והסבות מקצוע

חבר הכנסת נפתלי בנט כתב הערב (ראשון) על המשבר הנוכחי ועל חוסר התפקוד של הממשלה לדבריו: "תקופת הקורונה היא הזדמנות נדירה להעניק הכשרה מקצועית למאות אלפי מובטלים והסבות מקצוע לעובדים בענפים שנפגעו. עד כה, משך 8 חודשים תמימים לצערי הממשלה לא עשתה דבר. למה? לאחר שורה של בירורים גיליתי שזה נובע ממריבות קרדיט בין משרדי הממשלה—בעיקר בין שרי האוצר והעבודה. איזו החמצה! אך עדיין אפשר לעשות זאת."

בנט התייחס לאבטלה הקשה ואמר כי "תקופה ממושכת של אבטלה גורמת למעין ״החלדה״ אצל העובד וקושי גובר למצוא עבודה חדשה, לכן יש חשיבות עליונה לפעול מהר. תמונת המצב: מיליון אזרחים יושבים מובטלים בבית מזה 8 (!) חודשים. חלקם צעירים וחלקם ותיקים."

חבר הכנסת הסביר כיצד ניתן לייעל את התקופה: "בשבועות האחרונים קיימתי אינספור מפגשים ושיחות עם המגזר הפרטי והפרדוקס הוא שהם צמאים לעובדים. בשיתוף המגזר הפרטי ניתן לנצל את הזמן הזה לפעולות: הסבה לתוכנה, עיצוב גרפי, מכונאות, אלקטרוניקה. כל אחד לפי נטייתו, השלמת שפה זרה, חונכות apprenticeship. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת מיד ולהניע מהלך לאומי של הכשרות והסבות מקצוע בהובלת המגזר הפרטי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ללא קרדיט

Back to top button