מאמרים

טור דעה: שופטים שוטמים עליך ישראל

רבות דובר וסופר על תחלואיה של המערכת המשפטית בארץ שמבקריה צולפים וחובטים בה מידי יום ביומו. הכותב שוקד עתה על עריכתו של ספר שיישא את הכותרת המתנוססת לעיל וישמש זרז לשינויים מפליגים במערכת זו קצרה היריעה מהכיל את שמות המשפטנים, שופטים בדימוס, אנשי רוח וסתם אנשים מהישוב השופכים "קיתון של שופכין" על מערכת מסאבת זו, לאור עינויי-הדין והעוולות הפוקדים את המתדיינים בין כתלי בית-המשפט.

ד"ר חיים משגב שאיננו "קוטל קנים" כלל וכלל והמכיר את המערכת לפני ולפנים טען במאמר שפרסם לפני מספר שנים ב- ynet שהמערכת נגועה "בגידולים סרטניים", עוה"ד יעקב ויינרוט ז"ל ואביגדור פלדמן יבדל"א ששמם הולך לפניהם, לא חסכו שיבטם מהמערכת המשפטית כמו גם כבוד השופט בדימוס שלי טימן, פרופסור ישראל אולמן זוכה פרס נובל שאינו מעורה בהוויה המשפטית בארץ כינה את המערך המשפטי במאמרו בעיתון "מעריב" חונטה דרום אמריקאית.

מחבר הספר שמשחר נעוריו העריץ את השופטים יחידי הסגולה חשין האב והבן וחיים כהן ז"ל, האמין בתום לב בניקיון כפיהם במידותיהם התרומיות ובישרתם האבסולוטית של כל ציבור השופטים/ות בארץ, גילה בהגיעו למעמד של בעל דין שהמציאות טפחה על פניו וכי לא רק שרבב דבק בהם אלא שרבים סרחו ומעלו בתפקידם, עיקרו והיטו ארחות משפט, נהגו במשוא פנים ורמסו ברגל גסה את חוקי היסוד של המדינה תוך הפרה בוטה של כללי האתיקה החלים עליהם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רק לסבר את אזני הקוראים, אציין שארבעה שופטים בביהמ"ש המחוזי בחיפה ושופט בביהמ"ש העליון קבעו שהסכם ביני לבין יריבי לדין הינו לב-ליבו של ההליך המשפטי,אלא מאי,בהסכם היה כתוב מנחם ימכור ואילו השופטים "צוותא-חדא" קבעו מנחם יקנה ובזאת שינו לחלוטין את מהותו של ההסכם, לא זו רק זו, נקבע על ידם שיריבי לדין מסר עדות שיקרית במשטרה ובביהמ"ש,הלה אליבא דשופטים אינו אמין ומהימן, הכרז כעבריין נמלט ע"י המשטרה והונפק נגדו צו מעצר ומעל לכל זייף תצהיר ואת ההסכם ובסופו של יום השופטים לא רק שפוסקים שהינו זכאי לסכום אותו תבע ,אלא נותנים לו 500 ש"ח תשר(טיפ)בניגוד מחלט לחוק יסוד של המדינה

צא ולמד ! השופטים במדינת ישראל מעניקים לגיטימציה ותעודת הכשר לפורע חוק וזהו רק אפס קצהו של מעשיהם הנואלים שיוצגו בספר העתידי וישאירו את הקוראים פעורי פה ומשתאים לנוכח הריקבון השורר במערכת המשפט.

המחבר מודע להשלכות של טענותיו כלפי ציבור השופטים. חז"ל לימדונו ש"החיים והמוות ביד הלשון", אין עורערין על כך שהשופטים מורמים מעם, לכן השופך דמו של שופט/ת על לא עוול בכפו/ה דמו בראשו. תנוח דעתם של הקוראים, אסופת פיסקי הדין, הפרוטוקולים וההחלטות של השופטים/ות שיהיו חלק בלתי נפרד ואינטגרלי של הספר, לא יותירו בדל של ספק בדבר קבילותם ומהימנותם של ההאשמות אותם מטיח המחבר בציבור זה.

המחבר פנה לקברניטי המערכת המשפטית בארץ והציג בפניהם "ללא כחל ושרק" תשתית ראייתית לטיעוניו, אולם הדברים "נפלו על אזניים ערלות" למעט אחדים ששלחו מענה המבייש כל בר-דעת.

בפרק הסיום יציע המחבר לבצע שידוד מערכות ועירוי דם למערכת דוויה ומסורטנת זו ויפנה לכל ציבור הקוראים בארץ שנפשם נקעה מהגידולים הסרטניים שפשו במערכת המשפט ומהחונטה העומדת בראשה ,להעלות הצעות קונקרטיות להבראתה ולהחזרת חסנה ובכך נקיים הלכה למעשה את דברי חז"ל דור ששופט את שופטיו חרף הפרדת הרשויות השוררת בארץ ברוח מונטסקיה על הרשות המחוקקת והמבצעת להטמיע בקירבה את העובדה העגומה שרבים מאזרחי ישראל גורסים שרשות זו יושבת על "כרעי זבוב" ורק רפורמות מרחיקי לכת יצילו אותה !! באין משפט ייפרע עם!

הכותב עסק כל חייו בהוראה וניהול בתי ספר בארץ, באוסטרליה, באוקראינה, בקולומביה וב-11 השנים האחרונות לימד אנגלית באוניברסיטאות שונות ברחבי סין. מאז 2008 ניקלע הכותב בעל כרחו למספר הליכים משפטיים שזעזעו את תפיסת עולמו בכל הקשור למערכת המשפט בארץ המזכירה לא רק "חונטה דרום אמריקאית" כדברי פרופ' י.אולמן אלא את האוליגרכיה הצפון קוריאנית.

מנחם צימט

לתגובות וקבלת משוב נא לפנות ל [email protected] | טל' 0584253438

Back to top button