פוליטי / מדיני

מליאת הכנסת: נדחו כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה

מליאת הכנסת דחתה היום (שני) את כל הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה. ההצעה "כישלון ממשלת ישראל בניהול משבר הקורונה" (יש עתיד-תל"ם) נדחתה ברוב של 33 תומכים מול 44 מתנגדים.

ההצעה "כישלון הממשלה בניהול משבר הקורונה והרס הכלכלה הישראלית" (ישראל ביתנו) נדחתה ברוב של 24 תומכים מול 40 מתנגדים ונמנע אחד.

ההצעה "המשך חילול מקומות קדושים אסלאמיים ונוצריים" (הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"מ, תע"ל, בל"ד) נדחתה ברוב של 24 תומכים מול 41 מתנגדים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במענה להצעות אי האמון תקף השר המקשר דוד אמסלם את כחול לבן ואמר כי "ועדת שרים לענייני חקיקה, בהתנהלות הזאת לא תתכנס, אנחנו לא מוכנים להתנהלות הזאת. אני אומר את זה גם לגנץ, גם לניסנקורן ולכל ראשי כחול לבן. אם אתם רוצים ללכת לבחירות – אהלן וסהלן, אנחנו לא אוחזים בקרנות המזבח. אתם צריכים גם להבין אתם 19. אנחנו 54. לכם יש 17 שרים, אצלנו חלק מהשרים עוד מסתובבים כדי לחפש להם איזשהו משרד שאין להם כולל עבדכם הנאמן. אתם חצופים ברמות שלא ראיתי אף פעם. לכן או שאתם תתכנסו ותתחילו להתנהג כמו מפלגה שנמצאת בתוך הקואליציה או שתפרקו אותה."

במהלך הדברים התפתח עימות בין השר אמסלם לבין ח"כ רם בן ברק, כאשר השר אמסלם פנה לח"כ בן ברק ואמר: "רם בן ברק אמר לכתב גלי צה"ל צחי דבוש באירוע תרבות: "אתה רוצה לקרוא לזה ימין-שמאל? תקרא לזה ימין-שמאל; אתה רוצה לקרוא לזה שחור-לבן? תקרא לזה שחור לבן. הם שחורים ואנחנו לבנים." זה מה שאמרת, כנראה שאלה הרעיונות שהולכים או עוברים לך בראש כשאתה מסתובב באורווה עם הסוסים שלך. אתה גם טענת שבכל אחד מאיתנו חבוי איזה גזען קטן בהקשר האתיופי. אצלך זה גזען גדול, לדעתי."

ח"כ בן ברק השיב לשר אמסלם: "״ממתי קיבוצניק זו קללה במדינה הזו? ממתי ההתיישבות העובדת היא אויב המדינה? חברי כנסת שאמורים להיות דוגמא ומופת לעם, הפכו לדוגמא רעה של שנאה, של שיסוי ישראלי איש באחיו.אתם יודעים מי אתם, כולנו כאן יודעים מי אתם, כל העם יודע מי אתם, תסתכלו על עצמכם, אתם קורעים את העם. אשכנזי הפכה אצלכם למילת גנאי, זו הקללה של שנות ה-2000 שלכם.״

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר בדיון כי "שוויון וערכים זה לא משהו שאתה שם בכיס למקרה שיש לך בעיות פוליטיות או שאכפת לך מזה או שלא אכפת לך מזה. ביום רביעי הקרוב אני שם על שולחנה של הכנסת הזאת חוק שכתבתי יחד עם בני גנץ וגבי אשכנזי. החוק אומר שאדם לא יכול לכהן כראש ממשלה בישראל אם יש לו כתבי אישום. אם יש להם באמת ערכים ואכפת להם, שיצביעו, לא בגלל השיקול הפוליטי, לא בגלל המצב הקואליציוני, אלא בגלל הדבר הפשוט שהפך ללא יאמן כי הם חושבים שזה הדבר הנכון לחברה הישראלית, לעם ישראל, לתקופה הזאת ובכלל לאנשים שיש להם ערכים."

צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב
צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב

Back to top button