פוליטי / מדיני

בעקבות ההוריקן ההרסני: ישראל שלחה סיוע הומניטרי לגואטמלה, הונדורס ופנמה

ישראל נענתה בחיוב לבקשת גואטמלה, הונדורס ופנמה שפנו אליה בבקשה לסיוע הומניטרי להתמודדות עם הנזקים הקשים כתוצאה מסופת ההוריקן ETA שפקדה את מרכז אמריקה.

הסופה וספיחיה גרמו לפגיעה חמורה במדינות האזור, לנזקים עצומים בתשתיות כבישים ובחקלאות, למאות הרוגים בשיטפונות ולאלפי פליטים. מדובר באסון בסדר גודל שלא ידע האזור מאז הוריקן Mitch בשנת 1998.

צילום: משרד החוץ

שגריר ישראל בגואטמלה והונדורס, מתניה כהן: "ישראל לא שוכחת את בעלות בריתה ובטח שלא בימי משבר". השגריר ביקר בעיר פוארטו באריוס במזרח גואטמלה, אזור שניזוק באופן קשה מהסופה, וחילק לתושבים ציוד סיוע הומניטרי הכולל ציוד חירום לרבות ערכות עזרה ראשונה, מזון יבש, מים, מוצרי הגיינה, שמיכות ועוד, תרומת משרד החוץ."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משרד החוץ

בהונדורס, בה יותר מאלף משפחות איבדו את בתיהן, התבצעה חלוקה של מאות חבילות בגדים וכלי עבודה למשפחות נפגעי ההוריקן באזור סן פדרו סולה, על ידי מנהל המשרד לשיתוף פעולה של ישראל בטגוסיגלפה.

צילום: משרד החוץ

שגריר ישראל בפנמה, רדא מנסור, השתתף בטקס מרגש במעמד הגברת הראשונה של פנמה, יסמין קולון דה קורטיזו, בו העניק תרומת סיוע הומניטרי נרחבת של 10 טון מזון ארוז, אבקת חלב וציון מיגון מקורונה לאזרחי המדינה נפגעי הסופה.

השגריר רדא מנסור אמר: "תרומה זו מסמלת את קרבתן של שתי המדינות, חשוב לנו מאוד לתמוך באחיותינו ובאחינו הפנמנים בעת זו בה משפחות רבות נפגעו".

Back to top button