כלכלה

אושר: מענקים והחזר הוצאות לעצמאים גם בחודשים נובמבר ודצמבר

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, אישרה הבוקר (שלישי) את הארכת תקופת הזכאות לקבלת מענקים בגין מענקי סיוע לעצמאים ובגין הוצאות קבועות לעסקים גם עבור החודשים נובמבר ודצמבר 2020.

הארכה שאושרה לבקשת שר האוצר, נקבעה נוכח המשך ההגבלות על הפעילות העסקית לצורך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, והירידות הצפויות בשל כך במחזורי העסקים.

נתנאל היימן, נציג התאחדות התעשיינים, אמר: "במסגרת ההוצאות הקבועות, הארכה לעניין עסקים עם מחזור שבין 100 מיליון ל-400 מיליון תחול רק מ-40% ירידיה, ולא מ-25 אחוז ירידה. בחודשיים הקודמים זה היה 25% לכולם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אמיר דהן, נציג רשות המיסים, ציין: "עדיין נקל עם העסקים אבל נקל אחרת, ככל שיוצאים מהסגר ממשיכים להקל אבל לא מורידים את כולם ל- 25%".

ברשות הסבירו עוד כי המדרגות שונו וכי למרות שלא נכללת מדרגת 25% לעניין עסקים שמעל 100 מיליון ש"ח, יתר המדרגות רחבות יותר מהחוק המקורי, וכי כלל העסקים בכל גודל זכאים לפיצוי החל מירידה של 60% במחזור, לעומת החל מ-80 % לכולם בחוק המקורי.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר: "זה בעייתי שכל פעם זה במדרגות של חודשיים, צריך להאריך את המועדים לתקופה ארוכה יותר, בהתאם למצב החיים בהם אנו חיים. בנוסף אני מבקש שתבחנו את הדברים מחדש לעניין 25 האחוזים לכלל העסקים, המשבר עדיין כאן".

קרדיט: pixabay

Back to top button