חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: עליה לישראל – אסור שתהיה מתוך מצוקה או ייאוש

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אירח היום (שלישי) טקס לציון 'יום העלייה' בבית הנשיא. יום העלייה מעלה על נס את העולים החדשים והעלייה לישראל. עוד השתתפו באירוע שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, וחמשת זוכי פרס השרה, כולם עולים חדשים וותיקים. הפרס הוענק להם על תרומתם יוצאת הדופן לחברה ולמדינה.

צילום: חיים צח / לע"מ

זוכי פרס שרת העלייה והקליטה לשנת 2020 הם:

· ד"ר אברהם יצחק (אלוף משנה במיל'), עלה מאתיופיה, זוכה פרס השרה בתחום הרפואה. לשעבר מפקד רפואה בפיקוד דרום בצה"ל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

· אתי ציונית גושן, עלתה מאיראן, זוכת פרס השרה בתחום האמנות, על פועלה למען קידום התרבות הפרסית בחברה, פעילות חסד בקהילה והסברה ישראלית בקרב צעירי איראן.

· ד"ר איליה לזרסון, עלה מרוסיה, זוכה בתחום המדע וההנדסה על פועלו בפיתוח מערכות חדשניות, פטנטים ופרויקטים בתחומים אזרחיים-ביטחוניים.

· הזוכה ד', עלתה מצרפת, זוכת הפרס בתחום המדע וההנדסה על עשייה מסווגת למען ביטחון מדינת ישראל.

· פרופ' בן קורן, עלה מארה"ב, זוכה בתחום החברה והספורט. מייסד עמותת "גישה לחיים", מקדם מצוינות טיפולית בדגש על הנפש ורוח האדם בקרב חולי סרטן ומומחה בינ"ל להקרנות וטיפול בגידולים סרטניים.

צילום: חיים צח / לע"מ

"למעלה משלושה מיליון עולים הגיעו לישראל רק מאז קום המדינה. אפילו השנה, בצל משבר הקורונה, המשיכו להגיע לארץ עולים חדשים. הסיפור יוצא הדופן שלהם על עלייה בתקופה מאתגרת כל כך, בצלה של מגיפה קטלנית, יסופר בוודאי גם הוא לילדים, ולנכדים, ויעבור מדור לדור," אמר הנשיא בפתח דבריו והוסיף: "מפעל העלייה הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור הישראלי שלנו, מה שהופך את החברה שלנו לחברה עשירה יותר, מעניינת יותר, פסיפס אנושי של מנהגים ותרבויות מכול קצוות תבל."

צילום: חיים צח / לע"מ

"החג הזה הוא הזדמנות מצוינת להושיט יד אל אחינו ואחיותינו שבתפוצות. ישראל היא הבית של העם היהודי, בארץ ובתפוצות. ועם זאת, עליה לישראל – אסור שתהיה מתוך מצוקה או ייאוש, לא מאימת האנטישמיות ולא מפחד הטרור" אמר הנשיא עוד והדגיש: "ארץ ישראל היא ארץ הבחירה! ולנו, במדינת ישראל, המשימה והאחריות לדאוג שמי מכם שיבחרו לעלות ארצה יבואו הנה, יעלו לכאן, מבחירה ומאהבה. יחד נמשיך לבנות כאן מדינה לתפארת. חג עלייה שמח ישראל."

צילום: חיים צח / לע"מ

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, הוסיפה: "זו זכות להעניק יחד עם הנשיא ראובן ריבלין את הפרס לחמישה זוכים פורצי דרך, שכל אחת ואחד מהם עשה דרך מעוררת השראה עם תרומה יוצאת דופן לחברה הישראלית. הם מודל לחיקוי עבור ילדים ומבוגרים שעלו לארץ, הם הדוגמא לכך שצריך לחלום ולשאוף רחוק ויעדים הם ברי השגה. כשרה בממשלה וכמי שעלתה לארץ בעצמה, אני שמה בראש סדר העדיפויות הלאומי את המשימה החשובה – מתן מענים וכלים לעולים חדשים מכל רחבי העולם כדי שיצליחו לממש את עצמם בכל תחומי החיים."

עוד אמרה שרת העלייה והקליטה: "עלייה וקליטה הם מאבני היסוד בבניית הארץ והחברה שלנו, אנחנו ממשיכים לעודד עלייה כל העת. אני שמחה שלמרות ואף על פי אתגרי הקורונה, קלטנו למעלה מ-17 אלף עולים חדשים מתחילת השנה וזכינו גם לחזרתם של כ-12 אלף תושבים חוזרים בשנתיים האחרונות. טוב שהם בבית, זכינו בהם. העולים הם מנוע צמיחה לאומי, כלכלי וחברתי אדיר."

Back to top button