חדשות הארץ

חוף צמח בכנרת ישוקם וייפתח לכלל הציבור

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ מיקי חיימוביץ' החליטה היום (שלישי) על הוספת חוף צמח לתחום איגוד ערים כנרת. בכך יתאפשר שיקומו והפעלתו של החוף, שהיה סגור ושומם בשתי העונות האחרונות.

איגוד ערים כנרת אחראי לניהול, אחזקת ותפעול החופים שבתחום פיקוחו. בעבר היה חוף צמח מופעל על ידי קיבוץ אלומות, אולם השטח הוחזר לאחריות המועצה האזורית עמק הירדן.

עידן גרינבאום, ראש מועצת עמק הירדן: "אנו מחכים לשינוי הזה שנתיים. חוף צמח היה בעבר אבן שואבת לציבור גדול. עם החלת חוק החופים והכניסה החופשית, קיבוץ אלומות החזיר את החוף למועצה, שביקשה להעביר את החוף לטיפול איגוד ערים כנרת, הגוף היחיד שיודע לתת שירות מעולה. בשנה האחרונה 2,300,000 איש ביקרו בחופי האיגוד, כולם חופים שקטים ונקיים. אנו נשקם את החוף, נסיר את המטרדים המסוכנים ונפתח אותו לציבור. הלוואי ובעונה הבאה יהיה עוד חוף לכינרת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תומר רוזנר, היועץ המשפטי של הוועדה: "העברת חוף לטיפול האיגוד דורש תקציב. איך האיגוד נערך?".

ראש מועצת עמק הירדן השיב: "האיגוד מתוקצב באמצעות משרד הפנים. פרויקט השיקום בהחלט ידרוש תקצוב מהאוצר".

היועץ המשפטי של הוועדה אמר: "מכיוון שגם שר האוצר חתום על הבקשה להעביר לתחום אחריותכם את החוף, אני מניח שבאוצר מודעים למשמעות".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ', סיכמה: "עכשיו בידיכם לחוקק חוק עזר שיאסור הכנסת כלים חד פעמיים לחופי הכינרת".

ראש מועצת עמק הירדן הדגיש: "קיבלנו החלטה עקרונית על כך. אני מזכיר שאנשים באים לכינרת לכמה ימים, לא כמו בתל אביב שבאים לשעתיים וחוזרים הביתה".

היו"ר חיימוביץ' הגיבה: "צריך להקים עמדות לשטיפת כלים. כשהייתי ילדה טילנו עם כלים רב פעמיים שהבאנו מהבית והחזרנו הביתה".

שר הפנים אריה דרעי התייחס להחלטה: "זו בשורה משמעותית לתושבי הצפון ולנופשים. שיקום החוף יסייע גם לעסקים במרכזים המסחריים הסמוכים, מעבר להחזרתו לפעילות כאתר רחצה מן המניין".

צילום: אורי שור

Back to top button