חדשות הארץ

הנשיא ריבלין: כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער שאין חשובה ממנה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיבל בשם רעייתו נחמה ז"ל היום (שלישי) תעודת הוקרה מתנועת הנוער ״כנפיים של קרמבו״ על פועלה עבור העמותה. מזה 18 שנים משלבת התנועה ילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות חברתית משותפת, מותאמת ונגישה.

"כנפיים של קרמבו" היא תנועת נוער שמשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות משותפת נגישה, ומותאמת ב-80 סניפים ברחבי הארץ עם כ-7000 פעילים. בני נוער מכל הרבדים של החברה הישראלית שיוצרים שינוי עמדות ותפיסות שלא נשענות על דעות קדומות והגדרות מראש, לטובת חברה שוויונית, בה לכל אדם יש מקום ומשמעות.

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל בטקס מסדר הכנפיים של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" מתאריך 23.02.2015. צילום דוברות בית הנשיא

את התעודה העניק לנשיא עדי גולדשמיט, חניך ומדריך בתנועה כבר מעל שמונה שנים. עדי, בן 14 מאופקים, לוקה בניוון שרירים (דושן), משמש כמדריך בסניף אופקים. עדי התחיל להנחות את האירועים של "כנפיים של קרמבו" לצידו של איל קיציס, מאז היה בן 7. להנחיה שלו הוסיף באופן קבוע קטעי סטנדאפ להם חיכה הקהל משנה לשנה. "כבוד גדול לפגוש אותך אדוני הנשיא," אמר עדי. "בתור מישהו שהיה חניך בתנועה ועכשיו כבר מדריך, כל שנה מחדש אני נהנה להיות ב"כנפיים של קרמבו" ובמחנה קיץ ובפעולות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין ז"ל בטקס מסדר הכנפיים של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" מתאריך 23.02.2015. צילום דוברות בית הנשיא

הנשיא שהתרגש מאוד מהמעמד הודה לנציגי התנועה על ההוקרה המרגשת של נחמה ז"ל ואמר: "נחמה הייתה גאה כל כך לקבל את התעודה הזאת מכם. נחמה האמינה שכל ילד וילדה יכולים להצמיח כנפיים. השילוב של ילדים עם ובלי מוגבלויות בתנועת נוער אחת היא פעולה מבורכת. היא מראה שבעצם כולנו דומים, וכולנו מיוחדים. כל אחד בדרכו." עדי והנשיא יצרו את הכנפיים של קרמבו בתנועת הידיים הסמלית שהפכה לסימן ההיכר של חניכי התנועה והצטלמו יחד.

מימין לשמאל: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עדי גולדשמיט ומנכ"לית כנפיים של קרמבו טליה הראל בז'רנו. צילום: חיים צח / לע"מ

"כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער שאין חשובה ממנה שהרי כולנו ילדי אלוהים. היכולות של חניכי התנועה מופלאות גם אם פעמים הן נסתרות. גם עם המוגבלות, הם עולם ומלואו. לכולנו יש כנפיים של קרמבו ואתם חלק מתנועת נוער כל כך חשובה, כל כך צודקת. זה גם המקום לקרוא למשרד החינוך לוודא כי כנפיים של קרמבו תזכה לאותו הגב התקציבי לו זוכות יתר תנועות הנוער. זוהי תנועת נוער בעלת הערכים העליונים ביותר עבור כל חברה שמכבדת את עצמה," אמר הנשיא.

מימין לשמאל: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עדי גולדשמיט ומנכ"לית כנפיים של קרמבו טליה הראל בז'רנו. צילום: חיים צח / לע"מ

טליה הראל בז'רנו, מנכ"לית "כנפיים של קרמבו" הודתה לנשיא ואמרה: "כשהתכנסנו כולנו לחשוב איך הכי ראוי לציין 18 שנים לתנועה, נזכרנו בביקור של נחמה ריבלין ז"ל בסניף ירושלים וחשבנו שאין ראויה יותר לאות יקירת התנועה. אנחנו חושבים שהערכים שנחמה הציגה של פתיחות לקבלת כל ילד באשר הוא ולא להגדיר אף ילד על ידי כיסא הגלגלים שלו, היכולת להסתכל בעיניים ולחבק כל ילד, כל אלו מתכתבים עם כנפיים של קרמבו. יש לנו מקום לכל ילד ואנחנו קמים כל יום להבטיח שהחברה הישראלית תהיה חברה טובה יותר. אנחנו רוצים להודות לנחמה ריבלין ששנים דיברה את הערכים של אהבה וקבלה ולא הסתכלה אף פעם על המגבלה, אלא רק על הכנפיים."

Back to top button