חדשות הארץמבזקים

שוטר הדף את ח"כ להב: "זה שאתה חבר כנסת לא נותן לך שום דבר"

הערב (שלישי) הגיע ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד – תל"ם) להפגנה שנערכה מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ. בתיעוד מהמקום נראה שוטר הודף את חבר הכנסת ומונע ממנו לגשת אל המפגינים, עד אשר הגיע קצין משטרה ואפשר לח"כ לעבור.

מארגני קבוצת המחאה "ערבים זה לזה" שתיעדו את שאירע נמסר בתגובה: "ח"כ יוראי להב הרצנו נחסם ונדחף על ידי שוטר, בהפגנה מול בית בני גנץ. "זה שאתה חבר כנסת לא נותן לך שום דבר", כך השוטר. ככה נראית משטרה ללא שום רסן אחרי שמונה חודשים של אינספור תקריות של אלימות משטרתית קשה כלפי אזרחים, אזרחיות, ילדים וילדות ועולם כמנהגו נוהג! הכול עובר חולף 3 ועדות לחקירת האלימות המשטרתית בחסות הקורונה נדחו בכנסת בשבועות האחרונים."

מארגני המחאה ציינו כי "הגיע הזמן לרפורמה מעמיקה במשטרת ישראל, להעמדה לדין של כל השוטרים האלימים והסוררים שפוגעים בראש ובראשונה בשוטרים הטובים ובעיקר באמון העם, במערכת אכיפת החוק ובמשטרת ישראל. הגיע העת להעמיד לדין ציבורי ופלילי את כל השוטרים והקצינים שמתועדים נותנים פקודות בלתי חוקיות בעליל, וחמור מכך מתועדים מכים ומתנהגים באלימות משטרתית קשה כלפי עם ישראל בחסות הקורונה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יוראי להב הרצנו הגיב לאירוע ואמר: "חסינות חברי הכנסת היא בסיסית בדמוקרטיה, ועל הפקודות להיות ברורות ומחודדות לקציני המשטרה ולשוטרים בשטח. המשטרה עושה עבודת קודש ויש לי אמון מלא בהם, הם לא אשמים במדיניות התמוהה של הדרג הפוליטי להגבלת ההפגנות. צריך לאפשר לאזרחים להפגין בכל מקום בארץ – ודאי שמול ביתו של גנץ."

כמו כן, במהלך ההפגנה עכבה המשטרה עשרה מפגינים בחשד להפרת סדר.

Back to top button