פוליטי / מדיני

רה"מ נתניהו למזכיר המדינה האמריקאי: לישראל אין ידידה טובה בעולם מארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) דברים בהצהרה משותפת עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בירושלים: "מייק, במשך ארבע השנים האחרונות עבדנו יחד קרוב. תחילה כשהיית מנהל ה- CIA ולאחר מכן כמזכיר המדינה. משתי נקודות התצפית הייחודיות האלה, אתה רואה ממקור ראשון הוכחות למה שאמרתי במשך שנים רבות: שלארצות הברית אין ידידה טובה ממדינת ישראל, ואתה יכול להעיד על כך במגוון דרכים. אבל עבדת גם קשה כדי להוכיח את הדבר השני שאמרתי במשך שנים רבות, ואתה תרמת לכך רבות באופן אישי, שלישראל אין ידידה טובה בעולם מארצות הברית."

צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

עוד אמר רה"מ נתניהו: "במהלך ארבע השנים האחרונות תחת הנשיא טראמפ והצוות הנפלא שלו בראשותך, בראשות השגריר פרידמן, ג'ארד קושנר ואחרים, הברית של ישראל עם ארצות הברית הגיעה לגובה חסר תקדים. הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בירושלים כבירתה של ישראל והעבירה את שגרירותה הנה; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הכירה בריבונות ישראלית על רמת הגולן; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית נסוגה מהסכם הגרעין המסוכן עם איראן, הטילה סנקציות משתקות על המשטר האיראני וחיסלה את המגה-טרוריסט קאסם סולימאני; הודות לנשיא טראמפ ארצות הברית הציעה את תכנית השלום הראשונה המציאותית באמת בין ישראל לפלסטינים; והודות לנשיא טראמפ ישראל יכלה לכונן שלום עם שלוש מדינות ערביות – איחוד האמירויות, בחריין וסודאן."

ראש הממשלה נתניהו הביע את הערכתו הרבה לממשל טראמפ: "ישראל אסירת תודה עמוקה על כל מה שהנשיא טראמפ עשה, יחד איתך ועם האחרים בצוות, על מנת לחזק את ישראל ולקדם שלום, וישראל אסירת תודה עמוקה לך מייק על תמיכתך הבלתי מעורערת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה הוסיף: "תחת מנהיגותך ב- CIA ובמחלקת המדינה, חיזקת את הברית בין ישראל לארצות הברית. בתקופת כהונתך ב- CIA, שיתוף הפעולה המודיעיני נעשה חזק מאי פעם, מה שהגביר את הביטחון של שתי המדינות שלנו. תחת מנהיגותך במחלקת המדינה, נציגיה של ארצות הברית באו"ם ובפורומים בינלאומיים אחרים הגנו על ישראל באופן בלתי מתנצל, ללא הצטדקויות או תקינות מלאכותית, פשוט הגנו על ישראל – הגנו על מה שצודק והגנו על מה שנכון. ארצות הברית עמדה בנחישות מול עיוות הצדק בבית הדין הפלילי הבינלאומי. אני רוצה להודות לך על מעורבותך האישית בכל הדברים האלה. כל מה שמניתי מערב את תרומתך האישית גם כן. ארצות הברית גם דחתה את ההנחות לגבי המעמד החוקי של הקהילות הישראליות ביהודה ושומרון."

ראש הממשלה שיבח את הלחץ האמריקאי על איראן: "הודות למאמציך האדירים, להוציא לפועל את קמפיין 'מקסימום לחץ' של הנשיא טראמפ, הופעל לחץ על איראן וראינו ירידה בכמות התמיכה שהם מעניקים לגרורותיה השונות באזור. שתים עשרה הנקודות שלך קבעו את הסטנדרט למה שאיראן צריכה לעשות אם היא רוצה שיתייחסו אליה כמו מדינה נורמלית. אלה שטוענים ש-12 הנקודות שלך הן לא הכרחיות או לא מציאותיות פשוט רוצים לתת לאיראן פטור. פטור מהרקורד הזוועתי של איראן בכל הנוגע לזכויות אדם, פטור מתמיכתה של איראן בטרור, פטור מתוקפנותה של איראן באזור, פטור מפיתוח הטילים המסוכן של איראן, וגרוע מכל, פטור מתכניתה של איראן לפתח נשק גרעיני במטרה מפורשת להשמיד את ישראל ולכבוש את המזרח התיכון. העריצים של טהראן לא ראויים לפטורים."

Back to top button