חדשות הארץ

תנועת אומ"ץ: מברכים על ההחלטה להקים ועדת חקירה בפרשת הצוללות

ביום ראשון השבוע, פנתה תנועת אומ״ץ אל שר הביטחון בני גנץ בבקשה לפתוח בחקירה בפרשת הצוללות ואכן נודע על החלטתו של השר להקים וועדת חקירה. פנייתם לשר הביטחון: ״דורשים הקמת וועדת חקירה לפי סעיף 537 לחוק השיפוט הצבאי בעניין פרשת הצוללות״.

תנועת אומ״ץ הייתה הראשונה לחשוף את פרשת הצוללות בתקופתו של היו״ר הקודם אריה אבנרי ז״ל. כבר באפריל 2013 אומ״ץ שלחה מכתב סודי ליועץ המשפטי לממשלה שבעקבותיו מנעה מראש הממשלה למנות את תא"ל אבריאל בר יוסף לתפקיד ראש המל"ל, זאת לאחר שבחודשים מאי-יוני 2016 חבר מועצת המנהלים של תנועת אומ"ץ חשף בפני המשטרה-433 את כל המיידעים והמסמכים האותנטיים הרבים לגילוי פרשת הצוללות. בכך הביאה התנועה לפתיחת חקירת משטרה רוחבית ומעמיקה בסוגיה ואנו מלווים את כל התהליך וההתפתחויות מאז ועד היום.

ראשי אומ״ץ כתבו לשר הביטחון כי ״אין ספק, שחשיבותו של הנושא מבחינה ביטחונית וציבורית עומד בראש מעייניו של הציבור הישראלי וחובה לפעול לאלתר לבדיקתו, שלא לדבר על ההשלכות החמורות שיכולות להיות לבירור זה, שאף יתכן שיהיה בסדר גודל של רעידת אדמה צבאית וביטחוני. להבנת העמותה סעיף 537 לחוק השיפוט הצבאי תשט"ו – 1955 קובע: "שר הביטחון והרמטכ"ל רשאים למנות וועדת חקירה לשם חקירת כל עניין הנוגע לצה"ל, והיא מוסמכת להזמין עדים ולגבות עדויות בשבועה או ללא שבועה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הסבירו ראשי אומ״ץ בפנייתם לשר הביטחון כי "סמכותם של של שר הביטחון והרמטכ״ל היא לעשות כן על מנת להבהיר סוף סוף לכל הצדדים כיצד נרכשו הצוללות והספינות לכאורה בדרך לא דרך."

ראשי התנועה התייחסו בפנייה לדבריו של האלוף עמוס גלעד שידע להתרחק מאמצעי התקשורת שאמר כי "פרשת מטוסי האף 35 חמורה לא פחות מפרשת הצוללות וכי תרבות השקר ותהליך קבלת ההחלטות גורמות נזק ביטחוני רב למדינה."

מתנועת אומ״ץ נמסר כי "עצם הקמת והוועדה וההליך התקין של התנהלותה ותוצאותיה, ישמשו כעוגן לאמון הציבור בפרשת הצוללות ויסירו בכך את עננת הספקות הקיימת כיום בציבור הרחב."

ארכיון. צילום: לע"מ

תגובה אחת

  1. עוד מהלך הזוי של אחד שאינו מבין דבר וחצי דבר בפוליטיקה וזה רוצה להיות ראש ממשלה

Back to top button