חדשות הארץ

קבוצה של 35 מטיילים חולצה במכתש הקטן בדרום הארץ

יחידת חילוץ ערבה חילצה הערב (שבת) 35 בני אדם שטיילו במעלה חצרה, סמוך למעלה הצפוני של המכתש הקטן.

קבוצת המטיילים איבדה דרכה כאשר נכנסה לשעת החשכה. החילוץ התארך, כאשר נודע כי ארבעה מחברי הקבוצה התפצלו בכדי לעלות על הר, לחפש מיקום לתקשורת ולהזעיק עזרה, ולצוות החילוץ ארך זמן לאתרם.

בסופו של דבר היה זה נהג האוטובוס האחראי והמודאג שהזעיק את יחידת החילוץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר איתור הקבוצה, רכבי השטח של חילוץ ערבה הוציאו כל פעם מספר קטן של מטיילים מהשטח, עד שכולם חולצו.

במקביל על ידי צוות נוסף, אותרו ארבעת המטיילים שהתפצלו מהקבוצה. כולם הובאו לנקודת כינוס, שם חיכה האוטובוס. המטיילים שחולצו, קיבלו טיפול ראשוני, בעיקר ארבעה שנקעו רגליים וכמה שסובלים מפציעות קלות אחרות ברגליים, השקו במים שאזל להם, וכיסו בשמיכות, עקב הקור שנקלעו אליו במכתש. המטיילים הודו בחום למחלצים.

נדב אילון מיחידת חילוץ ערבה, אומר כי הוא שמח שהחילוץ הסתיים בהצלחה, כשכולם בריאים ושלמים ובדרכם לביתם. עם זאת הוא מבקש להזכיר לציבור, לתכנן היטב טיולים רגליים או רכובים בנגב והערבה, להתחשב בשעת השקיעה המוקדמת, להצטייד בלבוש מתאים ולמים שיספיקו לכל אדם בטיול, להתאים את קושי הטיול למשתתפים בו, להיות קשובים למצב מזג האוויר.

עוד אמר אילון כי חובה להתייעץ ולהודיע מראש על המסלול , לרשות הטבע והגנים, כוחות הביטחון והחילוץ, ולהשאיר אדם בטווח קליטה סלולרית, במידה ותהיה תקלה בשעת החזרה. "הנגב והערבה יפים בעונה זו, על מנת שלא להפוך את הטיול לאסון, חובה להתחשב בכלל הנתונים ולתכנן טיול מראש לפרטי פרטים. אנא טיילו באחריות", אומר אילון.

צילום: יחידת חילוץ ערבה
צילום: יחידת חילוץ ערבה

תגובה אחת

Back to top button