חדשות הארץ

"עשיתי על הבן שלי בן השנה וחצי החייאה. היום המפחיד בחיי"

יוני עוזיהו, חובש באיחוד הצלה המשמש גם כדובר הארגון באזור רחובות, חווה אתמול (שבת) אירוע מטלטל במיוחד כשמצא את עצמו מבצע החייאה על בנו, עילאי בן השנה וחצי. עשרות שנים עוסק יוני בהצלת חיים, אך שום דבר לא הכין אותו נפשית לרגע הזה שבו יצטרך להציל את חיי בנו. "היום היה היום המפחיד בחיים שלי" כתב יוני בעמוד הפייסבוק שלו.

המקרה אירע כאשר עילאי הקטן שיחק עם אחיותיו ובמהלכו נפל בחוזקה משולחן הסלון ונחבל בראש ובגב. כתוצאה מעוצמת הפגיעה עילאי איבד ככל הנראה את הכרתו והפסיק לנשום. אשתו של יוני, עינבל שהרימה את הילד הבינה מיד שמשהו לא בסדר וצעקה ליוני שעל אף שמדובר בבנו, לא איבד עשתונות והחל בפעולות מצילות חיים. "עינבל אשתי הרימה אותו וישר צעקה לי שהוא לא בסדר. רצתי אליה, החזקתי אותו, ראשו היה שמוט, הוא היה כחול כמו הים. הוא לא נשם, הוא פשוט לא נשם!" משחזר יוני את הרגע המטלטל ומוסיף, "כמו רובוט ביצעתי את כל מה שלמדתי ולימדתי כל חיי הבוגרים. להשכיב על משטח קשה, "מבט לשמיים" לנתיב אוויר, בדיקת גוף זר, כמה הנשמות פה לפה ועיסויי לב. במקביל אשתי חייגה למד"א ואני פרצתי בגל רשת הקשר של איחוד הצלה. לא עברה דקה ונכנסים כוננים של איחוד הצלה כבר מתחת לבית. אני רץ אליהם עם עילאי על הידיים ואנחנו טסים לבית החולים."

כשהגיע יוני עם בנו לבית החולים הוא הוכנס מיד לחדר הלם והצוות הרפואי החל לטפל בו. "הוא היה עדיין מעורפל הכרה, ראשו היה שמוט, זה היה מפחיד." מספר יוני, "בחדר הלם כל הזמן רצה לישון. אבל פגיעת ראש אסור לישון. בדרך לסיטי הבחורציק נרדם. וכשהגענו לסיטי כבר ידעתי שהכל בסדר איתו, הוא צחק השתולל ולא רצה להירגע – עד שנאלצו להרדים לביצוע הבדיקה. אז ברוך ה' הוא בסדר, הנס הפרטי שלנו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יוני לא ישכח את היום הזה ועדיין מתקשה לעכל את מה שעבר עליו. "כמה כוחות נפש וכמה צריך להיות חד. הבן שלי עשה "דום נשימה" בגלל המכה בראש, ההנשמות שלי מפה לפה הצילו את חייו. ילדים בגיל הזה לא תמיד יודעים לחזור מדום נשימה. אני זוכר את עצמי משכיב את עילאי על השיש של האי במטבח, ברגל אחת מאיה הגדולה שלי וברגל השנייה דניאל שואלות אם הכל בסדר עם עילאי, הן דואגות. עינבל משמאלי מתקשרת למד"א ואני תופס את הטלפון ופורץ לשידור בגל היחיד שמצאתי פתוח באותו הרגע. והחברים שלי, מתנדבי איחוד הצלה הגיעו מהר מאוד."

יוני החליט לשתף בחוויה המטלטלת הזו על מנת להעביר כמה דברים חשובים:

1. לכו ללמוד החייאה. יש קורסי משפחה בטוחה של איחוד הצלה בשיתוף נורפן בחינם. רוצים במקום אחר? זה גם בסדר רק תלמדו ותרעננו כל כמה שנים.

2. תהיו קשובים לילדים, אצלנו זה חלק מההצלה של עילאי חיים. נכון, לפעמים אנחנו אחרי יום ארוך בעבודה או בוקר שבת אחרי שהם לא ישנו כל הלילה (כמו שהיה לנו בלילה), אבל אני תמיד חייבים להיות קשובים להם.

3. תקראו שוב את סעיף 1.

"זה היה יום קשה עבורי" מסכם יוני, "קשה מדיי, וכל הזמן אני חוזר למחשבה של מה היה קורה אם אני לא הייתי שם עבורו. הילדים שלי הם כל החיים שלי. לכל השואלים, עילאי חיים בהשגחה בטיפול נמרץ ללילה, בע"ה הסיטי תקין. הרופאים אומרים שההנשמה שעבר הצילה את חייו. אנחנו חבים חובה ענקית לחברי מאיחוד הצלה רחובות. אין כמוכם בעולם! תודה על התמיכה, הליווי, ההגעה הסופר מהירה והפינוי המהיר לבית החולים."

בתמונות עילאי ויוני ביום מחויך יותר ותמונה לפני הסיטי.

צילום: פייסבוק יוני עוזיהו

תגובה אחת

  1. תודה לקב"ה על הצלת הבן. יש לעשות קידוש וסעודת הודיה על זה, וראיתי בחוש כי אין הקב"ה מקפח שכר כל בריאה ובריאה
    מי שנותן נפשו להצלת יהודים ברור הוא שהקב"ה יושיע אותו באותו ענין כמו שמצינו בגמרא אצל יוחנן חופר שיחין שהיה חופר בורות למים לעולי רגלים ונפלה בתו לבור ובא לפני רבי חנינא בן דוסא יתפלל עליה וחיתה

Back to top button