משפטי/פלילי

"עושה חוכא ואיטלולא מהחלטות": ד"ר אילן הלוי מואשם ביילוד נשים בניגוד לחוק

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד הרופא אילן הלוי בגין ריבוי עבירות של הפרת הוראה חוקית.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד אלעד אסרף, בבעלות הנאשם, רופא מיילד ורופא נשים בהכשרתו, מתחם ללידת בית בשם "ג'הארה דולה", הממוקם בשטח ביתו במושב חבצלת השרון, אשר אינו מהווה מוסד רפואי מוכר לצורך ביצוע לידות. במסגרת פעילותו במתחם הלא מוכר, נהג הנאשם לקבל ללידה טבעית, תחת השגחתו וטיפולו, נשים אשר נקבע בעניינן כי לא יוכלו ללדת לידה טבעית. בעקבות פעילותו זו, הוצאו כנגד הנאשם וכנגד המתחם הלא מוכר, מספר צווים המגבילים פעולתו. עם זאת, הנאשם הפר וממשיך להפר ביודעין, צווים אלה, תוך קבלת יולדות במתחם הלא מוכר, מתן טיפול רפואי, וביצוע פעולות מיילדותיות שונות, ובהן אף פעולות אשר אסורות על פי חוזר מנהל רפואה.

עוד על פי כתב האישום, ב- 25 בספטמבר התקבלה במתחם הלא מוכר יולדת במטרה לבצע לידה וזאת על אף צו ההפסקה המנהלי שהוציא משרד הבריאות למתחם, וחרף קיומה של התווית נגד לביצוע לידת בית בעניינה של היולדת בשל מצבה הרפואי. במסגרת שהותה במתחם הלא מוכר, ועל אף החלטות משרד הבריאות בעניינו של הנאשם, במסגרתן הותלה רישיונו לעסוק ברפואה, סיפק הנאשם ליולדת בשני מועדים, תרופות מסוג אנטיביוטיקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבקשה להארכת התנאים המגבילים כתב עו"ד אסרף כי: "התנהלותו הפסולה של המשיב, אשר עושה חוכא ואיטלולא מהחלטות בתי המשפט השונים ומצווים שהוטלו בעניינו כדין על ידי רשויות משרד הבריאות, תוך שהוא נמנע באופן מופגן, ובמשך תקופה ארוכה, מלסגור את המתחם הבלתי מוכר אשר בבעלותו ובשימושו, וממשיך לקבל בו יולדות, ולספק בו שירותי רפואה, וכל זאת בניגוד לצווים מפורשים. התנהלות המשיב אשר היה בה כדי לסכן את חייהם ושלומם של היולדות והילודים, דינה להיפסק על אתר."

צילום: freepik

Back to top button