מבזקיםתאונות עבודה

תיעוד מיוחד: חילוץ פועל שנפצע על עגורן בגובה עשרות מטרים

היום (שני) בשעה 12:59 התקבל דיווח במוקד החירום 102 של שירותי הכבאות וההצלה לישראל, על אדם אשר נפצע במהלך עבודתו בגובה 30 מטרים על מנוף עגורן באתר בנייה במודיעין ויש צורך בחילוצו.

שני צוותי כיבוי וחילוץ מתחנת מודיעין בסיוע מנוף גבהים הוזנקו למקום האירוע. מפקד המשמרת של תחנת מודיעין, להב ניסים פוני, הגיע אף הוא למקום וביצע הערכת מצב בשטח תוך יצירת קשר עם הפצוע. לאחר הערכת מצב של להב ניסים פוני הוחלט להזעיק את לוחמי יל"מ השרון (היחידה לחילוצים מיוחדים), להב משנה מור שישיצקי ורס"ל אלירן שמש, ובמקביל נתן הוראה לפרוס את מנוף הגבהים על מנת לתת מענה ראשוני ליצירת קשר עם הפצוע, עד לחילוצו ע"י לוחמי היל"מ.

במקביל יחידת החילוץ עלתה על הציוד הנדרש והחלה בטיפוס מעלה אל הפצוע לצורך הורדה שלו בעזרת חבלים אל הקרקע לצורך קבלת טיפול רפואי. זאת לאחר שלא התאפשר חילוץ בעזרת המנוף מפאת חוסר גישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החילוץ בוצע בהצלחה ובשיתוף פעולה מלא בין תחנת איילון לצוות המחלצים מתחנת השרון.

מפקד החילוץ להב משנה מור שישיצקי מסר: "כשהגענו אל הפצוע ניגשנו אליו, הצגנו את עצמנו והרגענו אותו לקראת החילוץ. כשהבחנו כי מצבו מאפשר לנו להגליש אותו עם משולש חילוץ, בנינו עמדות גלישה והתכוננו לחילוץ."

רס"ל אלירן שמש המחלץ מסר: "במהלך הגלישה אל הקרקע שוחחתי עם הפצוע על מנת להעניק לו בטחון ובמקביל יצרתי קשר עם מור שהגליש אותנו בעזרת אביזרי גלישה שנשלטו על ידיו מלמעלה. חילצנו את הפצוע בבטחה והעברנו אותו להמשך קבלת טיפול רפואי. מצבו הוגדר קל-בינוני על פי כוחות הרפואה שהיו במקום."

על האירוע כאמור נטל פיקוד להב ניסים פוני קצין כיבוי מתחנה אזורית איילון


חילוץ פצוע מעגורן בגובה של כ-30 מטר במודיעין – צילום: דוברות כב"ה השרון

Back to top button