צרכנות

בעלי אזרחות פורטוגלית נהנים יותר: 5 יתרונות בולטים

בימים של משבר וחוסר ודאות כולנו מחפשים תעודת ביטוח שתעניק לנו שקט נפשי ותפתח בפנינו דלתות נוספות לאפשרויות חדשות בתעסוקה, לימודים וקשרים חברתיים. בדיוק מה שמספקת האזרחות הפורטוגלית.

המהפכה הדיגיטלית הפכה את העולם כולו לכפר גלובלי, ומגפת הקורונה חידדה לכולנו עוד יותר את העניין – אנחנו לא חייבים להיות פיזית במקום העבודה שלנו. למעשה, אנחנו יכולים לעבוד מהבית או מכל מקום בעולם, ללמוד מרחוק וגם לשמור על קשרים חברתיים דרך שלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשותנו. במציאות שכזו כל האפשרויות פתוחות בפנינו, ואם בעבר הוגבלנו למיקום גאוגרפי בשל שיקולי פרנסה, משפחה או לימודים, היום אנחנו מבינים שאנחנו יכולים להתגורר בכל מקום בעולם מבלי לוותר על אף אחד מאלה, ואף לזמן לעצמנו הזדמנויות חדשות בתעסוקה, בלימודים ובקשרים חברתיים.

האזרחות הפורטוגלית נגישה מתמיד

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שהייה ארוכה בחו"ל עלולה להיות מורכבת ומסובכת אם לא עושים זאת נכון. כדי לעבוד בצורה חוקית במדינה אחרת, להירשם למסלול אקדמי באחד מהמוסדות הנחשבים או אפילו לעבור בין המדינות השונות באירופה למשל, כדאי שתהיה בידכם אזרחות אירופאית. ואם כבר אזרחות אירופאית, בשנים האחרונות האזרחות הפורטוגלית הפכה פופולרית מאוד בקרב יותר ויותר ישראלים, ולא בכדי. היתרונות שהיא מספקת למי שרוצה להשתקע לתקופה מסוימת באחת ממדינות אירופה, לעבוד, ללמוד, להתפתח ולגדול בה, הפכה אותה לפתרון מבוקש.

אחד האלמנטים הבולטים בתנאי הזכאות לאזרחות הפורטוגלית הוא הנגישות לקהל יעד גדול. כלומר, תיקון שנכנס בשנת 2015 לחוק האזרחות הפורטוגלי מאפשר קבלת אזרחות פורטוגלית ליהודים צאצאי מרוקו, אלג'יר, טוניס, לוב, מצרים, יוון, טורקיה, בולגריה, ארצות הבלקן, סוריה, לבנון ודרום אמריקה.

אז מה מעניקה לכם בפועל האזרחות הפורטוגלית?

  • תנועה חופשית בין מדינות האיחוד האירופי:
    כידוע, פורטוגל חברה באיחוד האירופי, ואזרחות פורטוגלית תקנה לכם אפשרות כניסה ותנועה חופשית ליותר מ-174 מדינות ברחבי העולם, בקלות וללא צורך באשרה.
  • קבלת אשרת כניסה לארה"ב:

כל מי שאי פעם עבר תהליך קבלת ויזה (אשרת כניסה) לארה"ב, יודע עד כמה מדובר בהליך ארוך, מסועף ומורכב, שגם בסיומו לא מובטחת האשרה הנכספת. עם אזרחות פורטוגלית לא תזדקקו לאשרה, כי הכניסה לארה"ב תתאפשר עם הדרכון הפורטוגלי שיהיה בידכם בלבד.

  • מגורים ועבודה בפורטוגל ובכל מדינות האיחוד:

כבעלי אזרחות פורטוגלית תוכלו לגור ולעבוד לא רק בפורטוגל, אלא בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי וללא הגבלת זמן. הדבר יאפשר לכם ליצור קשרים עסקיים חדשים מעבר לים ולהתפתח בשווקים אירופאיים.

  • זכויות סוציאליות של אזרחי מדינות האיחוד:

כבעלי אזרחות פורטוגלית תזכו לא רק להתגורר ולעבוד בפורטוגל ובכל מדינות האיחוד האירופי, אלא גם ליהנות מהזכויות וההטבות הסוציאליות להן זכאים אזרחי אותה מדינה. וכן, זה כולל גם הטבות בהקמת עסק או ברכישת נדל"ן.

  • לימודים אקדמאים בפורטוגל ובכל אחת ממדינות האיחוד:

אם אתם שוקלים לימודי השכלה גבוהה בחו"ל, כדאי שתדעו שכבעלי אזרחות פורטוגלית תוכלו להירשם למוסדות האקדמיים הנחשבים בפורטוגל ולא רק בה, אלא בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי. כבעלי אזרחות פורטוגלית תזכו גם ליהנות מסבסוד מלא או חלקי, בהתאם למדינה ולמוסד האקדמי הציבורי בו תרצו ללמוד, ואף לשלב עבודה ולהתפרנס (האזרחות הפורטוגלית מקנה לכם גם אפשרויות תעסוקה, זוכרים?).

אין ספק כי אזרחות פורטוגלית שומרת עבורנו על כל האופציות פתוחות. פותחת בפנינו ובפרט בפני ילדינו והדורות הבאים – דלתות נוספות. בימים של משבר וחוסר ודאות, "תעודת ביטוח" שכזו, המעניקה לנו ולמשפחתנו הזדמנויות חדשות ושקט נפשי – היא בדיוק מה שאנחנו צריכים.

Back to top button