פוליטי / מדיני

הכנסת אישרה את הארכת משך איסור הפיטורין של שוהות במקלט לנשים מוכות

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק עבודת נשים (תיקון – הגבלת פיטורים של אישה השוהה במקלט לנשים מוכות), התש"ף-2020 של חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד – תל"ם), והצעה דומה של ח"כ תמר זנדברג (מרצ).

מוצע כי איסור הפיטורים של עובדת שנעדרה מעבודתה בזמן שהייתה במקלט לנשים מוכות יחול לתקופה של שישה חודשים לאחר תום ימי היעדרותה ולא לתקופה של 90 ימים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מוצע לקבוע כי איסור הפיטורים יחול על תקופה של שישה חודשים לאחר תום ימי ההיעדרות כאמור במקום תשעים ימים כפי הקבוע בחוק, ובכך לסייע לאישה שחזרה לעבודתה לאחר שהייה במקלט לנשים מוכות, דבר שיעודד את עצמאותה ולא יחייב אותה, במקרים רבים, לחזור ולחיות עם בן הזוג המכה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד – תל"ם): הצעת החוק הזו תעזור לנשים מכל קבוצות האוכלוסייה. עמידות, עניות, חילוניות, דתיות מכל דת מהמרכז ומהפריפריה, כי ככה היה האלימות. היא לא סקטוריאלית, היא לא ספציפית היא תופעה רחבה. ההצעה נועדה לסייע ממש במעט למי שסובלות מהתופעה ע"י נטרול הצורך לבחור בין בריחה מצילת חיים לאותו מקלט, לבין שמירה על מקום העבודה ועל הפרנסה.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "רק בשבוע האחרון ראינו כיצד בורות ורשעות של שופט שלא נענה לבקשת מאסר והרחקה עלו בחייה של אישה וזה מראה כמה העניין חשוב ומשמעותי. רבע שעה לפני פתיחת המליאה התבשרנו שוועדת שרים התכנסה ואישרה מספר הצעות בנושא. ממשלת ישראל פשוט לא יכלה בשבוע הזה שבו אנחנו מציינים את יום המאבק באלימות נגד נשים, להתנגד להצעות האלה ולטאטא את הנושא מתחת לשטיח."

44 תמכו בהצעות ללא מתנגדים והן יועברו לוועדה לקידום מעמד האישה.

צילום: freepik

Back to top button