פוליטי / מדיני

אושר בטרומית: הורה שהורשע ברצח הורה נוסף של הקטין – האפוטרופסות תישלל ממנו

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות (תיקון – שלילת אפוטרופסות מהורה שהורשע ברצח הורה נוסף של הקטין או של הקטין), התשפ"א-2020 של חבר הכנסת גדעון סער.

מוצע לשלול אפוטרופסות מהורה אשר הורשע בעבירת רצח או רצח בנסיבות מחמירות של בן זוגו שהוא הורה של מי מהקטינים, או רצח כאמור של אחד הקטינים.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: " התיקון המוצע לחוק נועד למנוע מצב מעוות, בו ההורה הרוצח נשאר אפוטרופוס על ילדיו, והם נותרים תלויים בו ונאלצים לעמוד איתו בקשר. התיקון המוצע שולל לאלתר את אפוטרופסות ההורה הרוצח במקרה של הרשעה בעבירת רצח ההורה הנוסף של הקטינים או של מי מהקטינים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תיקון זה לחוק יאפשר לאפוטרופוס אחר לדאוג לשלומו של הקטינים ללא חשש לפגיעה בהתפתחותו הנפשית והפיזית כתוצאה מהמשך האפוטרופסות של ההורה הרוצח על הקטינים. כמו כן, תיקון זה מנתק את התלות של ילדי הנרצח באותו אדם שאחראי לרצח."

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), שיזם את הצעת החוק, אמר במליאה: "לפני כחודש וחצי נסעתי לבית החולים סורוקה לבקר את הגב׳ שירה איסקוב. שירה, כמעט ונשחטה למוות בידי בעלה. ניסיון הרצח בוצע לעיני הילד. קשה היה לראות את שירה ואת מצבה, מתאוששת אחרי שניצלה בנס בזכות תושייה של שכניה. ישבתי בבית החולים לשיחה עם אמא של שירה, שחששה לא רק לגורלה של שירה, אלא לגורלו של הילד."

ח"כ פורר המשיך: "לאט לאט החלה לחלחל התודעה שמעתה ואילך בכל פעם שהילד יצטרך לקבל טיפול רפואי – תצטרך שירה לפנות לחיה הדו-רגלית שניסתה לרצוח אותה ולבקש את אישורו. הילד, שללא ספק יצטרך סיוע נפשי, לא יוכל לקבל אותו, אלא אם החיה הדו-רגלית הזו , שניסתה לרצוח את אימו, תאשר לו. והנה זה פלא, עוד לא יבשו כתמי הדם על ידי האב, והוא כבר מסרב לאשר לילד לקבל חיסון. ואולי מישהו כאן יכול להסביר לי מדוע האב שרצח את מיכל סלה, יכול לדרוש שביתם המשותפת , שגם היתה נוכחת בתקיפתה האכזרית של מיכל, תבוא אליו לביקורים."

ח"כ פורר קרא: "תגידו לי, השתגענו ? השתגעתם ?? את האבסורד הזה חייבים לשנות. את האבסורד הזה חייבים לתקן. מיד כשחזרתי מהביקור התחלתי בעבודה על הצעת החוק הזו, שהיא מאוזנת וראויה. היא פשוט הופכת את הנטל – מי שניסה לרצוח, מי שרצח, יצטרך להוכיח שהוא ראוי להמשיך ולהיות אפוטרופוס של הילד ולא שהאם או משפחתה יצטרכו לכתת רגליהם לבית המשפט ולהתחנן לשמור על זכויות הילד. הצעת החוק הזו אמנם עושה צדק עם הקורבן, אך היא בעיקר עושה צדק עם הילד. בניסוח ההצעה טובת הילד עמדה לנגד עינינו והיא צריכה לעמוד לנגד עיניכם."

ח"כ גדעון סער (ליכוד) אמר: "שוחחתי עם גברת לילי בן-עמי, אחותה של מיכל סלע שנרצחה ע"י בן-זוגה ונדקרה על יד מיטתה של בתה בת שמונת החודשים בעת הרצח. האם אנחנו יכולים להעלות על הדעת שלאב בבית הכלא יהיו זכויות הוריות כלפי אותה ילדה? האם אנחנו יכולים להשלים עם תופעה שילד שראה את אימו נרצחת מול עיניו ע"י אביו, מבחינת זכויות הוריות עולם כמנהגו נוהג אחרי זה?. זו הרי הפרה של כל תפיסה מוסרית."

55 תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון בהצעה.

אילוסטרציה. צילום: חדשות MivzakLive

Back to top button