חדשות הארץ

משרד החינוך הציג שורה של מנגנוני בקרה לעצירת שרשרת ההדבקה

שר החינוך, יואב גלנט ומנכ"ל משרדו, עמית אדרי, הציגו היום (ראשון) שורת מנגנוני הפיקוח והבקרה שפיתח המשרד, כדי להבטיח את שלומם ובריאותם של תלמידי מערכת החינוך וצוותי החינוך.

בין המנגנונים, פתח המשרד את מרכז השליטה (משל"ט), אשר קלט לשורותיו כ- 100 עובדים שעברו הכשרה מקצועית על ידי משרד החינוך ומשרד הבריאות. בנוסף, שולבו במשל"ט מערכות טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות לניטור ואיסוף "מגעי תחלואה" מכלל מוסדות החינוך ברחבי הארץ מצפון לדרום: כ- 21,000 גני ילדים ולמעלה מ- 5,000 בתי ספר בכל שלבי החינוך.

צילום: עודד קרני

מרכז השליטה אוסף ומתכלל את כל המידע המתקבל בזמן אמת מהמחוזות, מבתי הספר, מגני הילדים וממשרד הבריאות. בהתאם למידע המתקבל, המרכז פותח בהליך מידי לאיסוף "מגעי תחלואה", במסגרתו מתבצעות שורת פעולות מהירות ומידיות כדי לעצור את שרשרת ההדבקה. מאז שחזרו תלמידי כיתות א- ד לבתי הספר, ביצע מרכז השליטה ניטור ואיסוף ממוקד של כ-5,000 "מגעי תחלואה" בתוך מערכת החינוך (החל מה- 1 בנובמבר ועד היום). בהתאם לנתונים התקבלו החלטות לבידוד, לסגירת כיתות או שכבות לימוד, בהתאם לצורך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: עודד קרני

לצד פעילותו הענפה של מרכז השליטה, המשרד פתח שורה ארוכה של מנגנוני פיקוח ובקרה נוספים:

• ביצוע של דיגומים ובדיקות קורונה יזומות בתוך מוסדות החינוך לאיתור מוקדם של התחלואה בקורונה. עד כה בוצעו דיגומים ובדיקות קורונה יזומות ליותר מ-3200 תלמידים וצוותי חינוך ב-33 מוסדות חינוך שונים.

• ביצוע של הליכי תחקור מידיים ואיכותיים של אירועי קורונה חריגים במערכת החינוך כדי להתחקות אחר מקור התחלואה, ולעצור אותן מידית.

• בניית מנגנון בקרת איכות ומעקב אחר ההחלטות המתקבלות.

• מנגנון יישום והפקת לקחים, לשם בחינה מתמדת של קבלת ההחלטות.

כל אלה מהווים אמצעי פיקוח ובקרה, שנועדו לעצור את שרשרת ההדבקה במערכת החינוך.

צילום: עודד קרני

ממשרד החינוך נמסר: "באמצעות שילוב של כל המנגנונים ובכלל זה המערכות הטכנולוגיות המתקדמות במרכז השליטה, מערכת לחקירות מגעים ומערכת לניהול ידע ומערכת ייעודית לקבלת החלטות, המשרד מפיק תמונת מצב עדכנית, מעמיקה ומקיפה על ממדי התחלואה במערכת החינוך. הנתונים המתקבלים משרטטים תמונת מצב ברורה, המעידה כי התחלואה במערכת החינוך היא פועל יוצא של התחלואה בקהילה: כאשר נרשמת עלייה בתחלואה בכלל המדינה, הדבר משפיע באופן ישיר על עליית התחלואה במערכת החינוך."

Back to top button