איראןמבזקים

פרטים חדשים על ההתנקשות במדען האיראני: 3 דקות, ללא גורם אנושי בזירה

משרד ההגנה האיראני הודיע הערב (ראשון) כי גורמי המודיעין במדינה הצליחו להגיע לקצה חוט בחקירת חיסולו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית, המדען מוחסן פחריזדה, שעשוי להוביל אל המבצעים.

בתוך כך, פרסמו כלי תקשורת באיראן פרטים נוספים על ההתנקשות. על פי הדיווחים, המדען מוחסן פחריזאדה ורעייתו נסעו יחד ביום שישי בבוקר במכונית המשוריינת בליווי שלושה כלי רכב של שירותי הביטחון. בשלב מסוים הרכב המוביל של צוות האבטחה עזב את השיירה ורגעים ספורים לאחר בוצע ירי לעבר הרכב.

המדען יצא מרכבו במחשבה כי מדובר בתקלה כלשהי ברכב או בפגיעה במחסום חיצוני, אז נעצרה במרחק של 150 מטרים מכונית מסוג "ניסאן" ובמקביל נורו לעברו יריות מנשק אוטומטי באמצעות שלט רחוק. שני כדורים פגעו במדען, אחד בצד והשני בגבו, מה שהוביל לפגיעה אנושה בחוט השדרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בינתיים שומר הראש של המדען יצא על מנת להגן עליו ורגעים לאחר מכן רכב ה"ניסאן" נעמד בצמוד אליהם והתפוצץ.

המדען, שנפצע כאמור אנושות, פונה למרפאה באזור ומיד לאחר מכן הועבר במסוק לבית החולים בטהראן, שם נקבע מותו.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה "פארס", כל פעולת ההתנקשות ארכה כ-3 דקות בלבד. כמו כן הודגש בדיווח כי בניגוד לדיווחים שנפוצו לאחר האירוע, לא היה גורם אנושי בזירת ההתנקשות והירי כאמור בוצע על ידי כלי נשק אוטומטיים בשליטה מרחוק. עוד עולה כי הבעלים הרשום של רכב הניסאן שהתפוצץ בזירה, עזב את המדינה ב-29 באוקטובר השנה (לפני חודש).

בדיווח אף נכתב כי "המדען מוחסן פחריזאדה היה "על הכוונת" של גורמי הביטחון בישראל במשך שלושה עשורים. בשנים האחרונות בוצעו פעולות רבות על מנת לחסלו אך הן עלו בתוהו."

מדען הגרעין האיראני חוסל בטהראן
צילום: מקורות איראניים
צילום: מקורות איראניים

צילום: מקורות איראניים
צילום: סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים"

Back to top button