שאשא ביטון: חייבים לשמור על העיר אילת פתוחה
חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון ושר הבריאות יולי אדלשטיין, ביקרו היום (שלישי) בעיר אילת על מנת לבחון מקרוב את התנהלות של העיר כ"אי ירוק". לאחר הביקור, שאשא ביטון אמרה כי ״אם אילת היא אי ירוק שכל מי שנכנס אליו נבדק אין סיבה שהעיר לא תפתח כבשגרה תוך שמירה על הריחוק החברתי וההנחיות. חייבים לשמור על העיר אילת פתוחה, כולל הקניונים שנפתחו כבר במקומות אחרים בארץ, למען תושבי העיר ואזרחי מדינת ישראל שזקוקים היום לכל הפוגה. יש להימנע בכל דרך מסגר שלישי."
בדרכה לאילת, ביצעה גם חה"כ שאשא ביטון דיגום מהיר ביטבתה. לאחר דיון עם הנהלת העירייה ביקרה חה"כ ביחד עם ראש העירייה- מאיר יצחק הלוי במחסום הכניסה לעיר ובמשל"ט הקורונה העירוני.
בפתח הפגישה, הודה ראש העירייה לחה"כ על התמיכה באילת וסקר בפניה שוב את האתגרים עמם מתמודדת העיר אילת בצל מגפת הקורונה והמשברים שקדמו לה עם סגירת שדה דב והסופה שגרמה לנזק רב בחופים. ראש העירייה הדגיש את העובדה, כי בזכות החוק המגדיר את העיר כאי תיירותי הקדימה אילת משמעותית את פתיחתה וכי נעשים כל המאמצים על מנת לשמור על בריאות התושבים ועל אילת כעיר ירוקה. עוד במסגרת הדיון העלה ראש העירייה את הצורך בדיון ממשלה שעניינו פני העיר לאן משום מאפייניה המיוחדים של אילת.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
סגן וממלא מקום ראש העירייה, אלי לנקרי המוביל את המתווה ומשמש כיו"ר תאגיד התיירות העירוני, ברך את חה"כ והציג בפניה את תמונת המצב הנוכחית: "בוצעו בשבועיים האחרונים כ- 20,000 בדיקות במתחם "היבדק וסע" ובעמדות לדיגום מהיר. בדיקות אלה לצד כ- 37,000 בדיקות שביצעו אזרחי מדינת ישראל שהגיעו לאילת מהווים 10% מסך כל הבדיקות שנעשו בישראל."
עוד הוסיף הסביר כי "בפועל, 27% מתושבי אילת נבדקו ועדיין אילת שומרת אחוז חיוביים נמוך מאוד העומד על 0.2% בלבד. ״המתווה מציל את העיר אילת ולשמחתנו הוא גם רושם הצלחה״ אמר לנקרי והדגיש, כי מאז פרצה המגפה, אילת שמרה על מעמדה כעיר ירוקה לכל אורך הדרך, למעט אירוע חריג שנרשם בשכונת השחמון. עוד ציין לנקרי, כי ככל שההצלחה תימשך ולשם אנו מכוונים, נרצה לפתוח את אילת גם לחו״ל לצד פתיחת כל יתר ההגבלות כמו פתיחת הקניונים, פתיחת תערוכות ומוזיאונים, פתיחת המסעדות והאטרקציות גם בפנים כמובן בכפוף לתו הסגול, וכמובן פתיחת כל מערכת החינוך."