צרכנות

מעבר לגדר

צילום:freepik

בדרך כלל כשאנחנו חושבים על גדר עולות קונוטציות של כלא. זה אף פעם לא נעים לראות חיה כלואה, בטח לא את חית המחמד שלנו.  אבל גדר לכלבים, בעיקר כשמדובר בגור, היא בעצם גדר תיחום והיא דווקא מצרך חיוני באילוף כלב ואף בשמירה על בטחונו.

לרוב, במרבית שעות היום הכלבים שלנו נמצאים לבד בבית, ואם הכלב שלנו עדיין לא מאולף אז סביר להניח שכשנחזור הביתה נמצא כמה זוגות נעליים לעוסות. גדר לכלבים הוא פתרון, אם תרצו זמני, עד שהוא יגדל ונוכל לסמוך עליו שלא יפגע בסביבתו או יסכן את עצמו.

דברים שרואים מפה לא רואים משם

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גדר לכלבים, אף על פי שלעתים עלולה להיתפס בעיננו כסוג של עונש, אינה נתפסת כזו עבור הכלב והוא אינו רואה בה כעונש (אגב, זו הסיבה שחשוב מאוד לשים לב שאתם לא 'מענישים' אותו בכניסה לתחום המגודר כאשר הוא מבצע התנהגות שלילית). ראשית, קבעו תחום נרחב מספיק שיאפשר לו תנועתיות באופן חופשי יחסית. שנית, הפכו את המתחם למקום חיובי עבורו, דאגו שקערות האוכל יהיו שם לפחות בהתחלה, ואף תנו לו את החטיף היומי בתחום המגודר. שחקו אתו בפנים, אפשרו לו צעצועים והניחו שם את מיטתו. הרגילו אותו בצורה הדרגתית לגדר- גם כשהיא פתוחה וגם כשהיא סגורה. אל תצפו ממנו להתרגל אליה כבר ביום הראשון, זכרו שמדובר בתהליך.

יש להתאים את הגדר לגודל הכלב הצפוי בעתיד ולא לגודלו כגור כלבים, אחרת מהר מאוד תמצאו אותו מקפץ מעליה ואתכם מחפשים גדר חדשה. אל תמקמו אותה בפינה מבודדת בבית, אלא במקום מרכזי- כזה שיאפר לו להיות חלק ממה שקורה בבית כשאתם נמצאים.

כמובן שדאגו שהיא תהיה יציבה, למען בטיחותו של הכלב.

חשוב לזכור שגדר לכלבים היא אינה שיטת אילוף או חינוך, אלא כלי עזר שיכול לסייע בחינוך הכלב לעשיית צרכים שהרי רובם לא יעשו את צרכיהם במתחם שהם רובצים בו, וגם במניעת הרס בבית.

החדר האינטימי שלי

כמו שילדים זקוקים לגבולות, כך גם גורים בראשית דרכם וזה מתפקידנו להציב אותם. כמובן שניתן להסתדר גם ללא גדר לכלבים, בעיקר אם אנחנו נמצאים רוב הזמן בבית, אבל לשם כך נדרשת מאתנו יותר תשומת לב וזמן פנוי להתעסק עם הכלב שלנו. בסופו של דבר המסגרת הזו, תרתי משמע, היא כלי עזר חיובי בגידול הכלב שלנו.

אגב, אל תמהרו להיפטר מהגדר, גם אם הכלב שלכם כבר לא זקוק לה, לפעמים תגלו בה תועלת כשאורחים שחוששים מכלבים מגיעים לבקר אתכם. מה גם, שיש סיכוי גדול שהאזור המגודר יהפוך להיות האזור החביב עליו, זה שנעים לו להתכרבל בו, כך שתוכלו פשוט להשאיר את הגדר פתוחה ולאפשר לו מרחב אישי משלו.

Back to top button