ג'וב נינג'הדרושיםמבזקים

ג'וב נינג'ה – שלוש ארבע ו(בחזרה) לעבודה

תקופת הקורונה אשר יצרה את אחד המשברים החמורים ביותר בשוק התעסוקה, יצרה מציאות בה מאות אלפים פוטרו או נשלחו לחל"ת. תכנית הממשלה למתן דמי אבטלה עד לחודש יוני 2021 הפכה את המציאות למורכבת אף יותר, כאשר רבים מהמובטלים החלו להעדיף את האבטלה על פני העבודה. צוות ג'וב נינג'ה מסבירים – אז איך חוזרים (ומחזירים) מחל"ת?

 

מדוע לחזור למעגל העבודה?

בקרב רבים מהעובדים שנשלחו לחל"ת עולה השאלה – מדוע לחזור למעגל העבודה בזמן שניתן להרוויח שכר סביר גם מבלי לעבוד כלל?

עובדים שפוטרו או נשלחו לחל"ת למדו במשך תקופה מסויימת להתקיים מדמי האבטלה. כשהוצע לעובדים אלו לחזור לעבודתם או כשקיבלו הצעה ממקומות עבודה אחרים, גילו חלקם כי הפער בין דמי האבטלה לשכר המוצע להם קטן באופן מפתיע. כעת כשעמדו בפני החלטה האם להישאר מובטלים בתמורה לדמי האבטלה הקיימים וליהנות מחופש מוחלט, או לחלופין לחזור למעגל העבודה ולמרוץ החיים בשביל תוספת מינורית לשכר – הדילמה נעלמה כלא הייתה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רבים בחרו ללא היסוס בחופש ובניצול האפשרות ליהנות מדמי האבטלה, לשבת כל היום בפייסבוק או מול הטלוויזיה, לגדל את הילדים בנחת ולעסוק בתחביבים למשך כשנה מבלי שום צורך לחזור למעגל התעסוקה, להשכמה המוקדמת, לשעות העבודה הרבות, ללחץ בעבודה ולתחושת העבדות.

אם כך – עולה השאלה מדוע בכל זאת לחזור?

פיתוח מקצועי – עובדים רבים החוזרים לעבודה, מתבקשים על ידי המעסיק לקחת על עצמם תפקידים ותחומי אחריות של עובדים אשר נשלחו לחל"ת או פוטרו. בכך, יוצרים עובדים אלו ערך מוסף עבור עצמם, אותו לא הייתה להם הזדמנות לייצר בשגרה. הם לומדים תפקידים חדשים (לעיתים גם בכירים יותר), לומדים להתמודד עם תחומי אחריות נוספים ובעצם מעשירים את עצמם מקצועית. בכך בעצם ניתנת לעובד הזדמנות ללמוד, להתפתח מקצועית ולהרחיב אופקים

בולטות במקום העבודה – מעבר לפיתוח המקצועי, קבלת תפקידים ותחומי אחריות נוספים במקום העבודה, יוצרים עבור העובד ערך מוסף ובולטות בעיני המעסיק. יתרונות אלו עשויים להוביל בהמשך לקידום במקום העבודה, לשיפור תנאי ההעסקה, להעלאה בשכר ואף לפתוח בפני העובד דלתות למקומות עבודה אחרים בהם יוכל ליהנות מתפקיד בכיר יותר ומתנאים משודרגים.

החלטתם לחזור למעגל העבודה? מה עכשיו?

מספיק עם החל"ת. הגיע הזמן לחזור לעצמנו ולעבודה. קרדיט תמונה: canva

אז כמו שאנו מכירים מאירועים רבים בחיינו – החזרה מהחופש עלולה להיות קשה ולעיתים אף מתסכלת. הסוד הוא לקחת את החזרה בקלות, להסתכל על כך באור חיובי ובחיוך ולעשות זאת לאט ובעדינות או בקיצור – לדאוג ל"נחיתה רכה".

צוות ג'וב נינג'ה בדק וגילה שכדאי שלא לקפוץ ישר למים העמוקים אלא לנסות "לחזור לעניינים" בשלבים. נסו לחדש לעצמכם משהו בסביבת העבודה כדי להנעים את החזרה לשגרה. חדשו את התקשורת עם העמיתים לעבודה – הרבה יותר נעים לעבוד במקום בו ישנם יחסים ותקשורת נעימים עם הסביבה הקרובה.

בנוסף – זכרו תמיד את היתרונות של החזרה לעבודה – האפשרות לשדרוג תעסוקתי והביטחון התעסוקתי והכלכלי.

 

מעסיקים – איך מחזירים עובדים? איך מעודדים את העובדים לחזור?

החלטתם להחזיר עובדים מחל"ת? נהדר! בפני חלק מכם עומדת כעת משימה לא פשוטה. מכיוון שבחלק מהענפים במשק עובדים מסויימים לא רואים את החזרה לעבודה ככדאית, עליכם להפוך אותה לכזאת.

שיחה מקדימה – הזמינו את העובד לשיחה מקדימה לתיאום ציפיות. שוחחו איתו בשקיפות על המצב, התעניינו בו ובמצבו וכיצד עברה עליו תקופת החל"ת. הפגנת אכפתיות ויצירת שקיפות יתרמו רבות להרגשתו של העובד לקראת חזרתו לעבודה.

תנאי העסקה – השתדלו שלא לפגוע בתנאי ההעסקה מבחינת היקף משרה, שכר, תנאי עבודה וכו'. אם העובד ירגיש כי הוא עשה החלטה שגויה בבחירתו לחזור לעבוד, התפוקה ואיכות העבודה שלו עלולים להיפגע ובסופו של דבר לפגוע בכם ובעסק.

נחיתה רכה – עם חזרתו של העובד, נסו שלא להפעיל עליו לחץ בימים הראשונים. אפשרו לו התאקלמות קלה ונעימה במקום העבודה ואפשרו לו "להיכנס לעניינים" בקצב שלו. זכרו שלעיתים החזרה מחופשה לא פשוטה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחופשה ארוכה. תנו לעובד את ה"ספייס" לו הוא זקוק וכך גם הוא וגם אתם תוכלו לחזור לשגרת העבודה ולפעילות על הצד הטוב ביותר.

צוות ג'וב נינג'ה מאחל הצלחה רבה הן לשבים מחל"ת והן למעסיקיהם.


לכתבה שלנו בנושא טיפים למציאת עבודה בתקופת הקורונה לחצו כאן

*נכתב על ידי צוות ג’וב נינג’ה.
*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.
*צוות ג’וב נינג’ה שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי.

Back to top button